Mijn dochter had tot voor kort de beschikking over een Iphone 4 ( op basis van lease).Deze is helaas gestolen. De Iphone was apart niet verzekerd. Met het abonnement heeft ze nog ongeveer 18 maanden te gaan. Nu heeft ze van KPN/ Hi zolang een vervangend toestel gekregen. Volgens het contract heeft mijn dochter nergens recht op, dus deze geste wordt zeer gewaardeerd. Waarover wij minder te spreken zijn is het volgende. De telefoonaanbieder claimt nu een schadevergoeding voor het ontvreemde toestel. Dat zij daartoe het recht hebben staat in hun voorwaarden beschreven. Maar nergens lezen wij iets over de hoogte van de schadevergoeding. KPN claimt een bedrag van ca. € 102,00. Volgens KPN ongeveer 15% van de geldende marktwaarde. Nu hebben wij de volgende vragen:
-Kan KPN zo eenzijdig de hoogte van de vergoeding vaststellen?
-Hebben wij als consument nog mogelijkheden om de hoogte aan te vechten?
- Wanneer is deze vordering opeisbaar? Zelf dacht ik na het verstrijken van de contractsduur.