Beste,
Ongeveer een jaar geleden ben ik overgestapt naar KPN Internet en Interactieve TV. Na veel problemen en moeilijke communicatie ivm verkeerd verwerkte bestelling bij KPN is op 3 december 2011 mijn contract ingegaan. In het begin veel problemen gehad met de 2e televisie op de slaapkamer en kosten die niet overeen kwamen met de aanbieding, uiteindelijk netjes gecompenseert door KPN, hierna is alles verder normaal gegaan, op een tweetal kleine details na. Vandaag 30 oktober 2012 KPN gebeld voor een nieuwe aanbieding. Gesproken met iemand van opzeggingen/retentie, gekeken naar Alles-in-Een pakket of alleen Internet en Televisie. Uiteindelijk aanbieding gekregen voor Internet en Televisie, voor een maandbedrag van totaal 35,56 (Internet standaard-Televisie-Pluspakket-2 tv ontvangers). En een eenmalige compensatie van 50,- omdat er geen spotify premium in het pakket zat. Na een dubbele check of de kosten echt klopte akkoord gegaan. Per mail kreeg ik een overzicht met daarin de kosten, deze kwamen op totaal 52,03 p.m. Dit is een verschil van 16,47 p.m.
Hierop direct KPN terug gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg het hele verhaal uitgelegd, hij zou mij doorverbinden met de medewerker die deze aanbieding had gedaan. Na ruim 15 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik weer iemand anders aan de lijn. Volgens haar kon ze nog niks zien in het systeem en klopte hetgeen wat ik zei niet. Op dat moment heb ik haar gemeld dat mijn geduld op raakte aangezien ik elke keer problemen ondervond als ik met KPN contact had. Problemen in de vorm van tig keer doorverbonden worden, verkeerde afdelingen aan de lijn en aanbiedingen die niet overeenkomen met de telefonische aanbieidingen. Ze onderbrak mij meerdere malen, hierdoor liep de irritatie nog hoger op. Uiteindelijk haar vriendelijk gevraagd of ik mijn verhaal mocht afmaken, dat mocht niet. Ik heb haar toen gemeld dat ik mijn verhaal wilde doen anders zou ik een klacht indienen. Hierop werd de verbinding verbroken.
Na 5 minuten afkoelen voor de 3e keer de telefoon gepakt en weer ingebeld bij KPN. Uiteindelijk een persoon bij KPN aan de lijn gekregen die wel het beste met me voor had. Hij heeft uiteindelijk de verschillende afdelingen gesproken bij KPN, waaronder de persoon die de telefoon ophing, daar was hij ook niet over te spreken. Uiteindelijk nog een afdeling aan de lijn gehad, daarna hij aan gaf dat de aanbieding die gedaan is niet gerealiseerd kon worden. Hierop kreeg ik te horen dat ik vanaf nu contractsvrij ben, en dat de aanbieding geannuleerd is. Hierna heeft de KPN medewerker contact gezocht met weer een andere afdeling om voor mij een nieuwe aanbieding te doen. Ondertussen zit ik 50 min in de wacht en is de KPN medewerker dus ook 50 min bezig geweest om de dingen recht te breien voor zijn collega's. Alle lof voor hem, hij blijft zich goed inzetten voor mij als klant. De aanbieding die KPN uiteindelijk kan bieden is gelijk aan de aanbieding zoals deze op internet wordt weergegeven en zoals als de aanbieding in de mail. Ik heb aangegeven dat ik dit erg teleurstellend gezien het feit dat ik het afgelopen jaar veel gedoe heb gehad en toch klant wil blijven, zelfs na de problemen bij het verlengen van mijn contract. Hij adviseerde mij om over 3 maanden terug te bellen om te kijken of KPN mij op dat moment een scherper voorstel kan doen.
Al met al ben ik zeer teleurgesteld over KPN. Mijn voorkeur gaat uit naar een overstap naar een bedrijf wat wel blij is met mij als klant echter kunnen zij mij niet alle diensten aanbieden die KPN wel heeft. Kortom, welke beslissing ik ook neem, ik kom altijd als verliezer uit deze strijd....
Iemand hetzelfde mee gemaakt en wel een goede oplossing gehad?