BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN overstapservice

Bijdrage door gebruiker
21-01-2013
3 reacties
Op 2 juni 2013 heeft de KPN, volgens zeggen een verzoek ingediend tot beëindiging van mijn abonnement bij UPC. Deze zou per 8 augustus 2012 ingaan.
Ik ben de overstapservice van de KPN aangegaan omdat ik dit wel een veilige manier van overstappen vond en ik dan zelf de zorg of dit goed zou gaan zou hoeven dragen.
Dat bleek echter een zeer foute gedachtegang want op 17 december 2012 krijg ik van UPC een rekening, vanaf 8 augustus zou er niet betaald zijn. Het abonnement heeft dus gewoon doorgelopen. Ik heb dat niet in de gaten gehad want van UPC krijg je digitaal je factuur die je terug kunt vinden op MIJN UPC maar ik was geen klant meer dus kwam ik ook niet meer op MIJN UPC.

Ik heb daarop gelijk KPN gebeld en de situatie uitgelegd. Tot 2x toe is mij toegezegd dat ik daar niet wakker van hoefde te liggen. Het bewijs van overstapservice lag voor hem, alles klopte dus dat was de zorg van de KPN. Ik moest de facturen maar even op sturen.
IK hoorde een tijd niets meer en na voor de 2e keer de rekeningen van UPC naar de KPN gestuurd te hebben kreeg ik een brief terug.
“UPC heeft het abonnement niet beëindigt en dus verantwoordelijk voor de openstaande rekening”.

Weer naar UPC gebeld, maar zij blijven volhouden dat er vanuit de KPN geen opzegging is binnen gekomen.
Ik sta dus met mijn rug tegen de muur.
De KPN heeft opgezegd, UPC weet van niets. …..

Ik vind persoonlijk dat ik tussen deze discussie uit kan want hoe ik het ook bekijk, ik tref geen enkele blaam in deze en voel me ook niet verantwoordelijk voor de openstaande rekening.

Ik heb de KPN het overstappen toevertrouwd. Zij garandeerde dat dit naadloos en zorgeloos zou gebeuren.
De telefonisten aan de klantenservice telefoon hebben stuk voor stuk uitgesproken dat de overstapservice van KPN Glasvezel één groot drama is en de laatste vertelde me dat ze er daarom ook mee gestopt zijn.
Ik ben daarom geneigd UPC het voordeel van de twijfel te geven.

Omdat er 2x is toegezegd dat het hun fout was en ik er niet wakker van hoefde te liggen is me aangeboden door KPN dat ze anderhalve maand willen betalen maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb hun mijn opzegging laten regelen en verwacht dan ook dat ze dat goed doen.
Als ik daar zelf achteraan had moeten bellen enzovoort had ik van geen overstapservice gebruik hoeven maken, dan had ik zelf wel opgezegd.

Ik stel dus de KPN geheel verantwoordelijk voor het openstaande bedrag bij UPC.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.