BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN Misleid op snelheid en abonnementen

Bijdrage door gebruiker
16-09-2010
20 reacties
Nu bijna 2 jaar hebben wij ADSL via KPN.
Aanvankelijk hadden wij een 20Mbit abonnement van InternetPlusBellen voor een dikke 50 euro per maand.
Daarnaast 10 euro extra voor onbeperkt bellen.

Helaas hebben wij de 20Mbit nooit kunnen halen door de afstand naar de centrale (volgens KPN)

Enkele weken geleden kwam ik er via de site van KPN achter dat de abonnementen waren verandert.
Een automatische upgrade naar VDSL voor hetzelfde geld was van kracht.
Echter was dit al maanden actief maar zijn daar nooit over ingelicht en zaten nog steeds op het oude abonnement van 20mbit.

Na een belletje naar de storingsdienst zou dit binnen 2 weken worden verholpen.
Er moest een nieuwe netwerkkaart in de centrale geplaatst worden en wij kregen een nieuwe modem.

Wij 2 weken wachten (intussen modem netjes ontvangen) en de snelheden klommen op naar 25Mbit.
Ons probleem was, dat wij betalen voor 40Mbit, dus wij weer bellen. (VDSL)
Wij lieten weten dat wij nu betaalden voor het premium pakket, maar de dienst voor het Extra pakket ontvingen.
In prijs scheelt dit 15euro per maand.
Ons werd verteld dat onze lijn 36Mbit kon hebben volgens de tests, en dit zou aangepast worden binnen 14 dagen.

14 dagen later was de snelheid nog 25mbit, dus ik weer bellen.
Een medewerker verteld mij dat er ergens iets niet goed zit en een monteur moet fysiek de lijn meten bij ons thuis.
Ik krijg het telefoonnummer van een bedrijf die dat GRATIS zou regelen voor mij.
Ik belde, maar mij werd verteld 15 euro per uur te moeten betalen + voorrijkosten.
Dit zou oplopen tot ongeveer 100 euro.

Ik deed dit niet, en belde kpn weer.
Deze keer zei een andere medewerker, u heeft pech u haalt de gemiddelde snelheid en wij kunnen u niet verder helpen.
Na over en weer gescheld te hebben, hing de medewerker op.

Ik heb tot 4 keer toe gehoord van hun medewerkers dat wij 36mbit moeten kunnen halen.
Nu druipen ze ineens af.
Ik betaal al maanden teveel geld en heb niet geleverd gekregen waarvoor ik betaal.
KPN zegt dat ik minimaal 18Mbit moet halen, maar dat is niet wat het abonnement zegt, dat zegt TOT 40Mbit, dus mag ik er toch vanuit gaan dat het rond dat getal zit.
Als het nu 5Mbit lager is, dan kan ik ermee leven, maar 14Mbit te laag is mij te gek.
Ik zit dicht bij de centrale dus dat kan het ook niet zijn.
In het begin beweerde een medewerker zelfs dat ik bursts zou kunnen hebben tot 100mbit.

Wat kan ik nu doen om kpn te dwingen om mij de beloofde snelheid te leveren en het teveel betaalde terug te betalen.
Ook functies in de modem zijn uitgeschakeld door hun waardoor ik belangrijke functies als gaming enzo, niet kan activeren. (port forward werkt niet)

Ik ben van mening dat KPN nalatig is in het leveren van diensten zoals beloofd.
Help a.u.b. want ik en mijn familie zijn radeloos hierdoor.

mvg

Eskil
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.