BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

KPN HI, beter niet

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
16-12-2006
  •  
10 antwoorden
  •  

Mijn zoon heeft op zijn 18 verjaardag een abonnement afgesloten bij KPN HI, voor € 20,== per maand, inclusief 125 minuten. Maar gezien de jeugd zijn deze minuten bij lange na niet genoeg, wat ook al bleek bij de eerste nota, deze bedroeg €182,== en de tweede €131,==. Eigenwijs zoals de jeugd is, heeft dus gewoon verder gebeld alsof er niets aan de hand was. Maar toen hij er alleen niet uit kwam moest mama helpen, ik heb hem aangeraden een brief te schrijven naar KPN met daarin vermeld dat de schuld in 3 termijnen ( 2x €125 en €60) te voldoen en vervolgens ook de maandtermijn, want hij wilde wel graag gebruik maken van zijn minuten. Wat blijkt hier ging HI niet mee accoord en sloot hem zelfs af, hij kon wel nog gebeld worden, na betaling van de tweede termijn is hij geheel afgesloten en tot onze verbazing stuurd KPN deze week een nota van €415,== daar zij het nummer nu geannuleerd hebben. Mijn vraag , is dit wettelijk toegestaan, en dit is dan toch te hoog, daar in het maandbedrag 125 minuten zitten en die dus nu vanaf eind oktober niet meer gebruikt kunnen worden, is het dan niet zo dat er iets van het maandbedrag af moet? Mijn zoon heeft gebeld en laten weten dat hij gewoon de rest van de schuld zoals aangegeven betaald en vervolgens maandelijks € 20,== ook al kan hij dan geen gebruik meer maken van het nummer en de belminuten, maar KPN zegt hierop , NEE en nu gaat het naar de deurwaarder. Heeft hij nog mogelijkheden om alsnog in termijnen te betalen , daar gezien zijn leeftijd zijn inkomen ook niet zo hoog ligt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.