BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN heeft gelogen mbt kosten van een internet-abo. Kan ik er nog vanaf?

Bijdrage door gebruiker
14-05-2025
99 keer bekeken
11 reacties

Bij telefonische verkoop van KPN is er gelogen over de kosten van een internet-telefoon-TV 3-jarig contract. 'Wat betaald u nu bij Budget? O dat is veel te veel!' Ik had expliciet gezegd dat ik onbeperkt bellen binnenland wilde. Hij rekende het voor, en over de hele looptijd zou ik niet meer dan nu bij Budget betalen. Ik ben nu een maand bij KPN en tot mijn stomme verbazing kreeg ik een factuur met € 101 extra belkosten. Om dat verder te voorkomen moest ik een extra module onbeperkt bellen binnenland afsluiten voor € 12/mnd. Nu ga ik over het geheel van 3 jaar € 363 meer betalen dan bij Budget. En ik kan ook al niet meer naar m'n zuster in de UA bellen, want dat is bij KPN € 0,30/minuut, terwijl bij Budget € 5/mnd onbeperkt (dat zal er bij Budget dus óók al in).

De eerste medewerker meldde m'n klacht en zei dat er een transcriptie bekeken zou worden van het verkoopgesprek. De klachten-medewerkster ontkende het bestaan daarvan (en had nog een handjevol leugens. Dat begrijp ik, want is bewijs van frauduleuze praktijk en kan juridische consequenties hebben. (Ik zag gisteren in EenVandaag een zeer vergelijkbaar item, maar dan over Ziggo, de consumentenauthoriteit overweegt zware boetes!). En daar zal ik niet het enige slachtoffer van zijn!

Ze was bereid die belkosten kwijt te schelden, maar niet om mijn wurg-contract te wijzigen en zeker niet om die te laten vervallen.

Mijn vraag is: heb mijn klacht al gemeld aan de ACM, maar hoe kom ik van het contract af?

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.