BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN Fair Use Policy (FUP) mobiel internet

Bijdrage door gebruiker
03-04-2012
3 reacties
KPN knijpt mijn verbinding elke maand af nadat ik over de FUP ga. Logisch en begrijpelijk, daar gaat de klacht niet om.

Maar om het niet openlijk bekendmaken van de FUP en de totstandkoming van deze FUP voor mobiel internet.

Via servicedesk krijg ik te horen dat het gemiddelde op 40mb per maand ligt.
De geslotenheid van de FUP samen met dit maandelijks gemiddelde creëert bij mij een gevoel van oplichting.

Bij normaal gebruik, ik heb een iphone, af en toe email, facebook. verbruik ik 7,5MB per dag.
Dan laad ik geen foto's van facebook in en stuur ik ook geen foto's via mijn iphone.

Mobile data gebruik ik uitsluitend onderweg, thuis en op het werk gewoon een wifi verbinding.

Het gemiddelde zou op 40mb per maand liggen.
dat is net geen 1,5mb per dag.
De fup is 10 keer dat.

Nu kom ik niet snel over de 400mb heen, maar als dat wel gebeurt heb ik er meteen niks meer aan. de snelheid is zo beperkt dat het nagenoeg niet bruikbaar is.

De enige oplossing volgens KPN is overstappen naar een nieuw abonnement, maar dan betaal ik wel gezellig 40euro per maand meer.

Het lijkt wel een strategie die ze gekozen hebben, voorheen nooit (in de afgelopen 2 jaar niet) een bericht gehad dat ik de FUP bereikt had, terwijl ik destijds aardig wat meer verbruikte.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.