Geachte Meneer/ Mevrouw,
Ik heb bijna 3 jaar een abonnement bij de KPN voor bellen internet digitenne en interactieve televisie. Er is mij 3 jaar geleden vertelt dat als ik draadloos internet wou ik verplicht was om interactieve televisie te nemen want daarin zit het modem voor dit alles.
Rond de kerst 2011 kwam ik erachter dat mijn telefoon en mijn internet het niet deden en dat het kastje van de interactieve televisie erg veel kabaal maakte. Het leek of deze oververhit raakte waardoor de ventilator bleef blazen. 28-12-2011 heb ik hierover telefonisch contact gezocht met de KPN. De meneer die ik aan de telefoon had zei tegen mij dat ik helemaal die interactieve televisie niet nodig had om het modem aan te sluiten dat dat gewoon in de telefoonaansluiting kon. Hij vertelde mij dat ik dat abonnement dus drie jaar heb gehad terwijl dat niet nodig was geweest en waar ik ook nooit gebruik van heb gemaakt omdat ik digitenne heb. Ik heb toen gezegd dat ik dat wel graag op wilde zeggen omdat dat €20,- per maand kost. Deze meneer gaf mij groot gelijk en heeft mij doorverbonden naar de afdeling waar ik het kon opzeggen. Ik kreeg een mevrouw aan de telefoon en die zou het voor mij in orde maken. Aan het einde van het gesprek zegt ze tegen mij dat ik voor ongemak drie maanden €10,- korting krijg op mijn internet dus daar heb ik haar vriendelijk voor bedankt. De dag erna deed mijn telefoon het weer niet maar ik dacht een storing. De dag daarna kreeg ik een brief van de KPN dus ik dacht dat dat een bevestiging was van de opzegging van mijn interactieve t.v. Maar nee het bleek dat ik een volledig nieuw abonnement had gekregen voor internet extra iets waar ik helemaal niet om had gevraagd en ook niet wil hebben. Ik heb gelijk gebeld om dat abonnement te annuleren en gezegd dat ze me dan eerst maar weer terug zetten op mijn oude abonnement en dat ik dat later wel regel want het kon niet dat ik het dan kreeg zonder interactieve tv. Maar helaas mijn nummer was al weg en ik dus voor niemand meer bereikbaar. Talloze telefoontjes naar de KPN om te zorgen dat er iets geregeld zou worden. Ze hebben me uiteindelijk een tijdelijk nummer gegeven en mijn oude nummer zou opnieuw geactiveerd worden. Maar iedere keer als ik met iemand van de KPN was mijn nummer nog niet geactiveerd en werd dat steeds opnieuw aangevraagd. Tevens is mij toegezegd door verschillende mensen dat ze zouden zorgen dat het contract per maand opzegbaar zou blijven want dit was duidelijk een fout van de KPN en dat was overlegd met iemand die over de contracten gaat. Afgelopen maandag zou mijn oude nummer het doen maar je kunt het wel raden... nee!! Inmiddels ben ik woest ik heb lang geprobeerd om het fatsoenlijk op te lossen maar blijkbaar zonder effect. Vandaag 20-01-2012 wordt ik weer gebeld door de KPN met de vraag of alles in orde is en deze keer ben ik boos geworden. Degene aan de telefoon zou het ECHT voor mij in orde maken en ik zou daar een schriftelijke bevestiging van krijgen. Een uur later word ik weer gebeld met dezelfde vraag dus ik vertel dat ik net gebeld ben en dat diegene het in orde maakt. Hij kijkt in zijn computer en zegt mij vervolgen dat dat dus niet is gedaan. Ik ben enorm boos geworden en heb gezegd dat ze mij niet eerder weer hoeven te bellen als wanneer het nummer is geactiveerd en heb de verbinding verbroken. 5 min. later wordt ik weer gebeld met de vraag of ik het op wilde zeggen???? Ik ben nu echt heel erg boos geworden en helemaal toen zij zei dat ik aan een contract van 12 mnd vastzit. Ik kon ook niks meer opzeggen zonder schuldig te zijn aan contractbreuk. Zij heeft mij toegezegd dat mijn telefoon het vandaag weer doet. Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Dit kan en mag toch niet??