Ik heb 2 jaar en 2 maand geleden een zeer dure laptop gekocht bij Coolblue/laptopshop, deze was vorige maand kapot gegaan.
Ik ben toen direct naar de winkel teruggegaan waar ze de laptop zonder probleem terug aan namen ter reparatie.
ik heb hier van de week een reactie terug op ontvangen dat de laptop niet meer gerepareerd kon worden en dat ik een "refurbished" laptop zou krijgen na een bijbetaling van 700 euro.
Ik heb daar toen op gereageerd dat ik daar geen genoegen mee nam omdat in de wet staat beschreven (artikel 7:21) dat de laptop kosteloos vervangen of gerepareerd zou moeten worden. Omdat een product deugdelijk moet zijn en niet na 2 jaar kapot zou moeten gaan.
Zojuist heb ik een reactie terug ontvangen van laptopshop/coolblue dat de laptop buiten de 2 jaar garantieperiode valt en dat de economische levenduur 3 jaar zou zijn (dat is voor een koper totaal niet van belang, het gaat toch om de technische levensduur?) en zegt dat ze mij een korting hebben gegeven die al inbegrepen zit bij die 700 euro die ze vragen.
Sta ik in het recht om hier een kosteloze vervanging te kunnen eisen? hebben jullie eventueel tips over wat ik nu zou kunnen doen zonder meteen de geschillencomissie in te schakelen?