BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kopen via Ebay of Marktplaats

Bijdrage door gebruiker
30-05-2005
13 reacties

Veel verkopers die hun producten op de websites zoals Ebay of Marktplaats aanbieden, nemen in hun advertenties een claim op dat ze niet aansprakelijk zijn voor de niet ontvangen goederen ofwel "door de TPG post zoekgeraakte stukken".

Mogen zij dat claimen? Hoe weet men dat de stukken werkelijk door de TPG post zoekgeraakt zijn? Onlangs heb ik een aantal gekochte goederen niet ontvangen (terwijl ze uiteraard vooraf betaald werden). Niemand voelt zich echter verantwoordelijk voor de schade die ik lijd, niemand acht zich aansprakelijk. Ik vraag mij af hoe het zit. Kan een verkoper gelijk de schuld aan de TPG geven? Wie weet immers of de zending in afzendergegevens voorzien was (zodat die eventueel retour gestuurd zou worden), of die voldoende gefrankeerd was, of juist voorzien van mijn gegevens… Is het dus rechtsgeldig dat de verkoper geen verantwoordelijkheid claimt te dragen tot het moment van ontvangst van het object?

Bovendien, wat de TPG post hierover te melden heeft, vind ik ook belachelijk. Men wordt namelijk geadviseerd om stukken verzekerd of aangetekend te verzenden, waar natuurlijk extra kosten aan verbonden zijn. Zeker zou ik zeer waardevolle dingen op deze wijze versturen, omdat ik weet wat de treurige realiteit is. Toch is het in mijn beleving zeer spijtig dat je voor een dienst betaalt en dan is het even afwachten of die verleend wordt of niet!

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen/meningen zijn.

Bij voorbaat hartelijk dank, Magda

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.