Op 1 februari 2015 heb ik een abonnement verlening aangevraagd via Vodafone Friends en Family samen met een medewerker van de Vodafone winkel. Alles goed geregeld dacht ik totdat ik mijn simkaart wilde activeren. Via de telefoon gaven zij aan dat mijn simkaart niet geactiveerd kon worden, omdat de simkaart het niet deed. Haar antwoord was ga maar naar de winkel toe, daar kunnen ze je verder helpen.
Eenmaal aangekomen bij de dichtst bij zijnde Vodafone winkel gaf meneer aan dat er een nieuw abonnement was afgesloten op mijn naam (inclusief nieuw nummer!!), dus dat ik op dat moment twee abonnementen had. Ik vroeg hem of dit opgelost kon worden, maar hij gaf aan dat ik maar naar de Vodafone winkel moest gaan waar ik het abonnement besteld had?!! Het zijn beide Vodafone winkels, maar toch moest ik naar de andere winkel toe om geholpen te kunnen worden. Bij de andere Vodafone winkel gaven zij aan dat ik mijn Iphone met abonnement maar terug moest sturen, dit was volgens hun de enige oplossing. Op dat moment heb ik besloten mijn nieuwe abonnement in te laten gaan en mijn eigen abonnement op te zeggen. Dit wilde ik ter plekke doen, maar dat kon niet want daarvoor moest ik contact opnemen met de klantenservice. Echter hielp deze meneer mij vriendelijk herinneren dat ik dan wel dubbele maandlasten zou hebben. Kortom: door een fout van de Vodafone dubbele maandlasten!!
Toen ik die middag voor het eerst met mijn nieuwe telefoon belde, bleek dat de speaker van de Iphone het niet deed. Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice met de mededeling dat ik een abonnement had gekregen, waarbij een nieuw abonnement was aangevraagd in plaats van een verlening en dat mijn Iphone speaker het niet deed. Hier werd aangegeven dat ik mijn bestelling dan maar moest annuleren, want er kon geen nieuwe telefoon gebracht worden. Ik vond dit prima, maar wilde dan ook direct een verlening afsluiten, echter was dit niet mogelijk want ik moest twee weken wachten voordat de annulering was afgerond. Ik gaf nog een keer duidelijk aan dat ik een verlenging had aangevraagd en geen nieuw abonnement. Mevrouw gaf aan dat zij een nieuw systeem hadden, waardoor het kon zijn dat de gegevens niet goed verwerkt waren. Het lijkt mij de omgekeerde wereld dat ik door een fout van de Vodafone voor alle kosten opdraai, want ik word van de ene naar de andere winkel gestuurd, de bestelling moet geannuleerd worden(+aangetekend geretourneerd worden) en er wordt geen enkele moeite gedaan om mij tegemoet te komen!
Kortom: ik heb nog steeds geen Iphone met een abonnement en ben heel wat geld lichter doordat ze je in de winkel en bij de klantenservice je van het kastje naar de muur sturen!