Hierbij heb ik een klacht over Vodafone.
Waarschijnlijk ben ik niet de enige, jammer genoeg.
Afgelopen 10juni heb ik de klantenservice gebeld met vragen over een nieuw abonnement inclusief Nummerbehoud.
Ruim op tijd, want mijn huidige abonnement eindigde op 15 juli.
Alle gegevens netjes doorgebeld en ik kreeg een bevestiging per email.
Na een paar dagen wilde ik de orderstatus opvragen, maar er was nog niets gebeurd.
Na netjes afgewacht te hebben heb ik een week weer gekeken en de teller stond nog steeds op 10 juni inmiddels was het al 27 juni.
Eventjes gebeld, maar helaas het toestel was niet op voorraad???
Na een week weer gekeken, Orderstatus weer verkeerd.
Nu bleken er gegevens niet te kloppen, die ik toch duidelijk bevestigd had gekregen via de mail.
Mijn abonnement bij Telfort verliep op 15 juli, dus de tijd begon te dringen.
Om een kort verhaal lang te maken, na ongeveer 20 telefoontjes gepleegd te hebben, naderde het uur U.
Bij Vodafone werd mij echter verzekerd dat het nummerbehoud op tijd zou worden doorgegeven dus ik hoefde mij niet druk te maken. Maar gelukkig overwin bij mij de gezonde achterdocht.
En warempel, want!!!!!:
Op 15 juli wilde ik Vodafone opbellen met mijn mobiel, want de orderstatus was nog steeds niet in orde.
Wat bleek? Mijn nummer bij Telfort was al afgesloten?
Ik meteen weer de klantenservice bellen via de vaste lijn, waar men vertelde dat zij er helaas niets aan konden doen.
De aanvraag van nummerbehoud was doorgegeven, maar Telfort hield dat tegen????
Ik kon Telfort bellen en dan zou het abonnement met nummerbehoud per 15 augustus ingaan.
Om er zeker van te zijn dat ik toch meteen een abo zou hebben, kon ik het beste naar een Vodafonewinkel gaan, dan kon ik bellend naar buiten gaan.
Voor de zekerheid moest ik dan even de casenummers meenemen.
Wat was ik kwaad, want het blijft een sigaar uit eigen doos.
De oude order zou Vodafone annuleren en daar hoefde ik niets voor te doen.
Bij de Vodafonewinkel aangekomen werd ik netjes geholpen alleen de dame kon niets met de Casenummers.
Nadat ik de dame had overtuigd, was het binnen een kwartier gepiept.
Ze zei nog dat ik beter in de winkel had kunnen komen.
Had ik dat maar, want ik was inmiddels anderhalve maand later.
De dag daarna op zaterdag 16 juli ben ik op mijn oude nummer 3 keer gebeld van de pakketservice om een nieuwe telefoon te bezorgen.
Dat zou Vodafone toch cancelen? Niet dus.
De standvastigheid van de pakketservice was wel goed, want mijn vrouw is ook enkele keren gebeld.
Afgelopen maandag heb ik voor de grap de orderstatus bekeken van mijn aanvraag met nummerbehoud en wat schetst mijn verbazing?
De nieuwe order is over de oude heen gelegd.
Ik meteen Vodafone weer gebeld, maar zij konden wederom niets doen. Ik heb de pakketservice zelf moeten bellen om de boel te annuleren.
Nu maar hopen dat alles goed gaat ik heb er een hard hoofd in.