BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kan T-Mobile mijn beltegoed zomaar wegboeken?

Bijdrage door gebruiker
05-12-2015
4 reacties

Beste mensen,

T-Mobile zet mijn contract om en daarbij verlies ik mijn hele beltegoed.
Kan dat zomaar?

Hier onder mijn vraag aan T-Mobile en de reactie die ik terug kreeg.

 

Beste medewerkers T-Mobile,

Ik ben niet blij met jullie voorstel om mijn abonnement te veranderen.
Ik begrijp wat u doet, maar dat kost mij wel veel geld.
Zoveel geld zelfs dat ik dit niet kan accepteren.
Ik heb nu een abonnement waarbij ik € 7,62 per maand betaal en daarvoor een beltegoed krijg van € 12.50 en mijn beltegoed is onbeperkt houdbaar. U biedt mij een abonnement van € 7,50 per maand zonder beltegoed en mijn opgebouwde beltegoed van € 97,34 vervalt.
OK, ik krijg onbeperkt bellen en sms’en, maar ik mis € 5 per maand als extra tegoed en dat is op jaarbasis toch echt € 60.
Maar zoals u begrijpt, heb ik niet voor niets zo’n groot beltegoed opgebouwd. Ik verbruik nu over de tijd minder beltegoed dan dat ik heb ingekocht. Ik ben al jaren een trouwe klant van u, dat weet u. Ook zie ik dat ik als ik overstap van prepaid naar een abonnement mijn beltegoed wordt verrekend met mijn eerste factuur.
Dus als ik het goed begrijp, krijg ik maximaal € 97,34 korting op mijn eerste factuur van u als ik overstap van pre-paid naar een abonnement.
Kies ik daarbij voor de aanschaf van een nieuwe telefoon dan kan ik mijn beltegoed inzetten voor de eerste betaling van een nieuwe telefoon want die wordt verrekend met mijn eerste betaling.
Right?
Maar u biedt mij die optie niet aan.
Neen, u laat mijn beltegoed van € 97,34 helemaal vervallen. Mijn extra beltegoed van € 60 per jaar vervalt.
Dat beleef ik als diefstal.
Wat gaat u mij bieden?
Wellicht een nieuw abonnement met een nieuwe telefoon en mijn gehele beltegoed + mijn gemiste extra beltegoed van € 60 voor het komende jaar als eerste aan betaling voor een nieuwe telefoon? Ik ben benieuwd hoe creatief u bent. Met bijna € 160 kan ik een hoop leuke dingen doen en ik vermoed dat u dat ook weet.
Wat doet u?
Een tot nu toe erg tevreden klant, maar blijf ik nog wel klant ….
Met hartelijke groet, Ruud

 

14:28

 

 

Hallo Ruud,

Goed dat je hierover contact opneemt met ons! Ik vind het leuk om te lezen dat je al zo lang klant bent bij ons! Je verhaal gaat over het uitfaseren van het Relax/Flex prijsplan?

T-Mobile mag besluiten een abonnement uit te faseren, als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, mogen hun abonnement opzeggen.
2. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, moeten ten minste 1 maand van tevoren geïnformeerd worden.

We voldoen aan beide voorwaarden, al kunnen we ons natuurlijk voorstellen dat je het jammer vindt dat jouw Flex/Relax abonnement straks niet meer bestaat.

Wij kunnen het beltegoed dat je hebt opgespaard, niet aan je uitkeren. Dit beltegoed is verbonden aan jouw Flex/Relax abonnement en is ook specifiek bedoeld als beltegoed; het is niet hetzelfde als geld en we kunnen dit dan ook niet uitkeren.

Als je op dit moment nog veel beltegoed hebt staan, kunnen we ons natuurlijk voorstellen dat het vervelend is dat dit wordt omgezet. Maar omdat het door ons wordt omgezet in onbeperkt bellen en sms’en en omdat je per maand minder gaat betalen, zijn er ervan overtuigd dat we je hiermee echt een goed aanbod hebben gedaan.

Je kunt jouw beltegoed gebruiken, tot het moment dat jouw abonnement wordt overgezet naar Stel Samen & Stel Bij. Daarna wordt het beltegoed omgezet in onbeperkt bellen en sms’en.

Meer info hierover kun je lezen op het T-Mobile forum: https://forum.t-mobile.nl/overige-abonnementen-351/beltegoed-kwijt-overgang-flex-naar-stel-samen-stel-bij-260269

Groetjes, Harvey

 

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.