BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kan er eigenlijk wel iemand in het buitenland bellen met Tele2???

Bijdrage door gebruiker
10-07-2012
22 reacties
Beste lezer,

Naar aanleiding van onderstaand verhaal (dat ik zelf op de Tele2 site heb gepost), ben ik benieuwd of er eigenlijk mensen bestaan die werkelijk met Tele2 mobiel in het buitenland hebben gebeld. Ik heb het vermoeden dat dat helemaal niet mogelijk is namelijk..

Iemand al gebeld in het buitenland dus...??

Beste lezers,

Dit is echt te belachelijk voor woorden:
Mijn zus heeft pas het standaard "niet kunnen bellen in het buitenland" verhaaltje van Tele2 meegemaakt.
Dit kwam omdat ze nieuwe klant was. Tijdens haar vakantie heb ik na een gesprek met de klantenservice voor haar op de eerste dag het gevraagde bedrag van €75,- naar Tele2 overgemaakt, waarvan na ontvangst na 5 werkdagen gebeld zou kunnen worden in het buitenland.
Na 7 werkdagen en een boel telefoontjes met de klantenservice verder kon ze nog steeds niet bellen in het buitenland. Uiteindelijk heeft ze de gehele vakantie niet kunnen bellen, en is ze onbereikbaar geweest in het buitenland.
Prima, vervelend verhaal zou je zeggen, als dat alles is.

Niet dus. Want mijn vader is ook pas overgestapt naar Tele2.
Omdat hij op vakantie gaat, heb ik hem van tevoren gewaarschuwd voor de buitenlandblokkade van Tele2.
Hij heeft daarom contact opgenomen met de klantenservice, die hem dus ook vroeg een voorschot over te maken van €75,- om het bellen in het buitenland mogelijk te maken. Na twee weken heeft hij de klantenservice gebeld om te vragen of het bedrag binnen was, en of hij nog aanvullende maatregelen moest nemen om in het buitenland te kunnen bellen, en vooral om bereikbaar te zijn omdat het niet goed gaat met mijn oma (zijn moeder), en hij daarom echt goed bereikbaar moet zijn.

Vorige week was het dan zover: Hij ging met de auto op vakantie naar het buitenland. Uiteraard kon hij niet bellen. Niet in Duitsland, niet in Oostenrijk, en ook niet in Kroatie waar hij nu is. Ook niet na het uitzetten van het toestel en het weer aanzetten met een 1 voor de PINcode in te toetsen.

Hij heeft mij vanuit een telefooncel gebeld om te vragen of ik de klantenservice voor hem wil bellen, omdat hij dat natuurlijk niet kan zonder werkende telefoon.
Na twee keer een verbroken verbinding ("ik verbind u door met iemand die daar over gaat".. tuut tuut tuut) en lange gesprekken kreeg ik te horen dat die €75,- wel binnen was, dat er een notitie was opgeslagen van het telefoontje dat mijn vader met de helpdesk heeft gehad, maar dat de blokkade er niet af was gehaald. Dit moest weer intern met iemand besproken worden, en dit kon best wel weer eens 5 dagen duren...

Het spreekt voor zich dat dit volstrekt belachelijk en onacceptabel is. Wij deponeren dit verhaal dan ook op alle denkbare sites, want nieuwe klanten moeten in bescherming genomen worden tegen dit soort wanpraktijken. Ik vermoed zelf eigenlijk dat bellen in het buitenland in het geheel niet mogelijk is met Tele2, en dat ze je gewoon aan het lijntje houden met iedere keer het excuus dat het wel 5 werkdagen kan duren voordat het werkt. Als dat 2x lukt is de gemiddelde Nederlander tenslotte al weer thuis van de vakantie.

Deze burocratische van-het-kastje-naar-de-muur bullshit onzinverhalen moet een nieuwkomer op de mobiele markt toch snel de das omdoen lijkt mij.

Get your shit together Tele2!!!!!
Slechtere reclame dan dit kunnen jullie niet gebruiken lijkt mij. Los deze zaak snel op, dan schrijf ik daar ook een stuk over op deze site..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.