BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Is Vodafone hierin ook verantwoordelijk?

Bijdrage door gebruiker
27-03-2013
10 reacties
Geachte Kassa

Op 19 December 2012 kreeg ik een sms van Vodafone om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met het telefoonnummer 1201 van Vodafone.

Uiteraard heb ik dat direct gedaan, ik kreeg een medewerkster aan de telefoon die uiterst vriendelijk was maar mij een zeer onsamenhangend verhaal vertelde, waar ik niets van begreep.

Er zou ineens een andere naam en een ander bankrekening nummer op mijn telefoonnummer staan!
Ik was nogal verrast door dit gesprek, omdat ik al sinds 2004 klant ben van Vodafone en heb altijd met hetzelfde bankrekeningnummer en naam mijn contract verlengd, ik heb nooit iets gewijzigd of veranderd.
Telkens als mijn contract verlengd werd in de telecommunicatie winkel werd mij een legitimatiebewijs gevraagd en de werd er een kopie van de bankpas gemaakt.
De dame die ik van Vodafone aan de telefoon had vertelde mij dat de wijziging via email was gedaan in 2007.
Kan er een wijziging zomaar doorgegeven worden zonder handtekening?
Of een bewijs dat ik dat heb gedaan?
Ik heb zelf nooit een wijziging gedaan.
Dus bij Vodafone is het zo, dat ik in naam van iemand anders zomaar een bankrekening nummer kan wijzigen.
Dus ondertussen is in 2007 zomaar een fout gemaakt door een medewerker in de winkel, die geeft een totaal andere naam op en bankrekening nummer dan dat van mij, of heeft iets verwisseld.
Ook in 2009 en 2011 is mijn contract verlengd en heb ik mijn gegevens moeten laten zien, waar hun weer een kopie van hebben gemaakt, dus niemand die iets controleert, zien ze niet dat er een geheel andere naam staat en een ander bankrekeningnummer?
Wel kreeg ik iedere maand een online afschrift van vodafone waar wel mijn naam op stond/staat en wat de verbruikskosten waren.
De Mvr van Vodafone vertelde mij dat ik afschriften bij de Rabobank op moest vragen van 2007 en die samen met de klachtenbrief naar Vodafone moest sturen.

Ik heb contact opgenomen met de Rabobank omdat men digitaal niet terug kan kijken tot 2007.
Ik kon afschriften krijgen van 2007 , de eerste twee zouden gratis zijn maar als ik meer afschriften wilde moest ik daar 5 euro per stuk voor betalen.
Dus heb ik natuurlijk maar twee afschriften gevraagd, daarop waren de rekening van de abbonnementkosten afgeschreven.
Vandaag 16 januari 2013 krijg ik Mvr. M. Rood aan de telefoon van Vodafone, die mij verteld dat er in 2007 iemand van de toen desbetreffende telecomminicatiewinkel een wijziging heeft gedaan.
Er wordt mij niet verteld of dat dat met een verlenging is gebeurd of hoe dan ook?
Bij iedere verlenging kopieert men het legitimatiebewijs en de bankpas dan hebben ze toch alle gegevens.
Nu stond er blijkbaar een hele andere naam en bankrekeningnummer op mijn telefoonnummer, hoe kan dit?
Als dit in de telefoonwinkel gebeurd hoe komt die werknemer dan aan een andere naam en bankrekeningnummer??
Heb ik hier voor gekozen dat hij die fout mag maken?

Deze Mvr M Rood verteld mij dat ik 6900 euro moet betalen, maar dat dit ook in termijnen van 197 euro per maand kan.

Ik val van mijn stoel waar haal ik in godsnaam 6900 euro vandaan en ben ik echt de enige verantwoordelijke in dit hele gedoe.
Mvr zegt dat ik verantwoordelijk ben, maar ik ben toch niet verantwoordelijk voor de fouten van een ander?
Iedere maand kreeg ik netjes van Vodafone mijn rekening online, nooit was er iets om me zorgen om te maken dus heb ik niet iedere maand gecontroleerd of het wel van mijn rekening af was geschreven.
Mvr R Rood vroeg mij of ik nooit iets controleerde wat afgeschreven werd?
Als het om grote bedragen gaat/ging controleer ik wel of het eraf geschreven is, maar zoals ik al zei alles gaat automatisch, en mocht er een maand iets niet afgeschreven worden van mijn bankrekening omdat er onvoldoende saldo is/was, dan krijg ik vrij snel een bericht dat er een achterstand is van bijvoorbeeld een maand, maar Vodafone komt na 5 jaar!!!
Bij mij wordt alles automatisch afgeschreven, en ik krijg van de Rabobank geen papieren afschriften meer, alles is digitaal, nooit zijn er problemen met afschrijvingen dus ging ik uit van mijn rekening online en die was nooit buiten proporties.

Ook kan ik nu bij mijn persoonlijke gegevens van Vodafone geen bankrekening nummer meer vinden of automatische incasso!!
Ook kreeg ik op 21 december 2012 een sms van Vodafone (ik heb de smsjes bewaard) dat ik voor 17.00 uur moest reageren om een blokkade te voorkomen.
Ik weer meteen gebeld, kreeg ik een man aan de telefoon, ik moest die dag een bedrag over maken van een paar honderd euro, ik durf niet meer te zeggen hoeveel dat het was.
Ik vertelde het hele verhaal tegen de man van Vodafone dat ik twee dagen eerder al gebeld was met een vreemd verhaal, hij kon er iets van terug vinden op de computer maar dit bedrag stond volgens hem buiten dat verhaal.
Bij wat aandringen van mijn kant uit ging hij het navragen bij betalingen, en even later vertelde de man mij, dat het een foutje was, dat dit bedrag niet bij mij hoorde?!?!
U begrijpt wel dat mijn vertrouwen nu wel hevig beschadigd is in Vodafone.
Mijn fout is dat ik het niet gecontroleerd heb of het uberhaubt wel afgeschreven is maar zoals ik al zei er waren nooit geen buitensporige rekeningen, dus heb ik het niet nagekeken.
Ik vraag mezelf af of iedereen wel iedere maand alles nakijkt of het wel afgeschreven is, en hoe kan Vodafone mij wel iedere maand een online rekening tonen, terwijl de rekening schijnbaar wordt betaald door iemand met een heel andere naam?
Wie heeft dan de telefoonrekening van die persoon betaald of betaalde die persoon dubbele rekeningen, maar dan valt dan toch wel eerder op dan 5 jaar later.
Maar zijn er niet twee schuldige in dit verhaal ipv dat ik verantwoordelijk ben voor dit alles.
Ik snap zeker dat een deel voor mijn rekening komt maar ik neem aan als er zoveel fouten door Vodafone gemaakt worden zei ook voor een deel verantwoordelijk zijn.
Toen de fout is gemaakt door Vodafone is daarna nog twee keer mijn contract verlengd hoe kan dat op een andere naam en bankrekeningnummer?
Vodafone heeft mij telefoon(nummer) geblokkeerd toen ik zei dat ik de geschillencommisie in ging schakelen.
Ik vertelde mvr dat ik de geschillencommissie in ging schakelen, en toen werd de sfeer aan de telefoon wat dreigender, mvr zei als ik dat ging doen dat ze me moest blokkeren, daarmee heb ik toen ingestemd.
Later blijkt dat als je geblokkeerd bent je wel gewoon abbonnemenstkosten door moet betalen, kan dit ook zo maar, ik betaal(de) 40 euro in de maand, die mag ik dan toch ook verbellen?
De geschillencommissie is bezig geweest met mijn klacht, maar nemen geen zaken aan die boven de 4500 euro liggen, mits Vodafone ook een handtekening zet en instemt met de klacht.
Ik heb gebeld met Vodafone maar daar kwam niets van in. (dit was op 21 mrt 2013)
Is Vodafone ook verantwoordelijk?



B.v.d
Denise van Erp
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.