Ik heb een GSM telefoon van Simpel, die ik uitsluitend gebruik als ik van huis ben. Thuis heb ik een huistelefoon. Alle kosten voor de GSM (o.m. abonnement € 2,50 per maand) heb ik twee jaar lang trouw betaald. De belkosten zijn uitermate laag.
Onlangs (16 november) had ik een storing in mijn elektriciteitsvoorziening, waardoor de huistelefoon niet werkte. Toen ik mijn Simpel-GSM wilde gebruiken om Liander te bellen bleek dat ik hier geen netwerk heb.
Omdat Simpel uitermate moeilijk bereikbaar is (alleen een noreply-emailadres) heb ik besloten de laatste betalingen te storneren en het gepiep af te wachten.
De noreply-automaat van Simpel dreigt mij nu af te sluiten. Dat zou ik op zich niet zo’n probleem vinden, maar mogelijk is Simpel van plan nog andere (juridische) stappen te ondernemen.
Mijn vraag luidt:
Is een GSM-provider verplicht te zorgen voor een goed functionerend netwerk, ook als de klant de werking van het netwerk niet controleert ?