BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Internetsnelheid via CAIWAY valt weg

Bijdrage door gebruiker
19-02-2013
1 reactie
Sinds mei 2012 heb ik last van onderbrekingen van mijn internetverbinding.
Mijn provider CAIWAY heeft van mij al meer dan 17 meldingen ontvangen.
Ze zijn verschillende keren langs geweest, maar tot vandaag de dag (19-2-2013) heb ik nog steeds dagelijks last van een onderbrekende internet verbinding.

De problemen zijn eigenlijk ontstaan nadat er in onze straat glasvezel is in gegraven, dit heb ik vanaf het begin aangegeven, maar zou geen oorzaak mogen zijn. In het begin moest ik heel mijn installatie verplaatsen, omdat het aan bekabeling zou liggen. Nadat dit aangepast te hebben, bleven de problemen aanhouden. Dagelijks moest ik het modem resetten.
De oorzaak zou mogelijk aan het modem liggen, deze is vervangen na een paar keer bellen en met het verhaal dat ik geen rekening zou krijgen. Dit is uitgevoerd. De problemen bleven. Het zou nu aan mijn eigen installatie liggen. Een leenrouter ontvangen en nog zelf een andere router tijdelijk geplaatst, maar het probleem bleef.
In juni zijn ze aan het meten op de kabel gegaan. Het bleek dat onder de grond een las niet goed was. die vroeger gemaakt was. Deze is hersteld, dacht ik. De problemen bleven echter. Na 2 maanden nog een keer meten en weer op het zelfde stukje is de straat open gemaakt . Nu bleek dat de monteurs van 2 maanden terug de verkeerde kabel hadden hersteld (er lagen immers 4 kabels naast elkaar in de grond, die ze dus ondanks hun meetapparatuur niet uit elkaar konden houden). Na de tweede reparatie bleek een paar dagne later dat de problemen nog steeds aanwezig waren. De helpdesk maar weer gebeld, en ze proberen weer aan te geven dat het aan mijn installatie dan moet liggen. Een deskundige monteur had al gezegd dat het daar niet aan lag, maar voordat het daar binnen de organisatie duidelijk is, waren we weer en paar weken verder. Hierna is weer een monteur geweest, deze monteur van Koning en Hartman heeft mijn vrouw wijsgemaakt dat het aan het stekkertje ligt van de TV. Na wat heen en weer bellen weer een nieuwe afspraak gemaakt met de mededeling dat die onhandig monteur er niet meer in komt. Een week later stond dezelfde weer op de stoep, terwijl er beloofd was om iemand anders. Deze dan maar weer teruggestuurd. Later is weer een andere monteur gekomen en heeft geconstateerd dat het aan de buitenkabel ligt die van mijn huis naar het verdeelstation loopt. Ze wilde het zeker weten en zijn een paar weken weer langs geweest (weer een andere monteur), die beweerde dat er niets met de kabel aan de hand was!!
De problemen met het uitvallen van de verbinding blijven. Het is inmiddels januari 2013.
Weer een paar eken later een afspraak kunnen maken met een deskundige van CAIWAY en Koning en Hartman. Zij hebben nu goed de boel doorgemeten en zijn samen tot de conclusie gekomen dat de buitenkabel vervangen moet worden.

Nu loopt er een vergunningsaanvraag om te gaan graven, echter daar zit ik nog steeds op te wachten. De verbinding blijft dagelijks uitvallen. De caiway zegt dat ze dit gaan compenseren, maar dat wordt pas gedaan als alle problemen opgelost zijn. Mijn abonnementskosten moet ik gewoon elke maand betalen . Caiway al meerdere keren gemaild (aan toegewezen contact persoon) Deze reageert al 2 weken niet op mijn mails. Na weer gebeld te hebben, bleek die persoon er niet te zijn (ziek, maar weet niet hoelang al). IK zou teruggebeld worden door de plaatsvervangende, maar ze hebben ze weer niet aan hun afspraak gehouden. Hoe kan dit nu zo snel mogelijk opgelost worden??
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.