BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Internet via wifi niet goed.. en nu?

Bijdrage door gebruiker
08-07-2013
10 reacties
Sinds kort heb ik de 50mbit aansluiting van Tele2, voorheen had ik de 20mbit aansluiting van hen, zonder problemen.

Sinds de nieuwe aansluiting actief is en de nieuwe modem in gebruik heb, zijn er alleen maar problemen. Via de kabel haalt ie 30mbits maar via de wifi maar 5. Met de oude modem had ik wel een degelijke snelheid. Dat er altijd een verval van signaal is snap ik maar dit is absurd.

Inmiddels heb ik 10 keer(!) contact gezocht met Tele2, waarbij de medewerkers ervan overtuigd waren dat de modem maar liefst 42mbit binnenkreeg maar niet begrepen waarom de snelheid via de wifi zo slecht was. Alle instellingen zouden volgens hen in orde zijn.

Nu heb ik hen gevraagd het huidige contract te ontbinden omdat zij geen degelijk product kunnen leveren. Hun antwoord was dat dit niet mogelijk is, omdat draadloos internet een extra dienst is en het niet functioneren hiervan geen grond is tot ontbinden van het contract.

Ik ben het hier niet mee eens, aangezien zij adverteren met draadloos internet en standaard een draadloze modem leveren.

Is hun uitspraak gerechtigd en kan ik hier verder nog wat mee?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.