Ik ben nu al zoveel tijd kwijt om 20 euro cashback te krijgen van Huawei en ik vraag me af hoeveel mensen op deze manier opgelicht zijn.
Ze beweren gewoon ijskoud dat ze niets ontvangen hebben.
Ik belde een half uur geleden nog met de afdeling die hier over gaat en toen hoorde ik op de achtergrond iemand telefoneren.
"Ja, ik vind het heel vervelend voor U, maar blablabla"
Het is mij allang duidelijk dat ze alles proberen om niet terug te betalen en dat ze je proberen murw te krijgen, want wie heeft nou zin
om zoveel moeite te doen en gefrustreerd te raken van 20 euro?
Ze rekenen er terecht op dat je het dan maar laat zitten en dat zullen de meesten dan ook doen.
Dat is ook meteen de reden dat ik het er niet bij laat zitten. Voor mij is het een principe-zaak geworden.
Ik wil de oplichters niet laten winnen.
Ze hebben een leuk truukje trouwens om je helemaal gek te maken.
Uiteindelijk lijkt alles geregeld en als je dan na een paar weken belt waar je 20 euro blijft is het standaard-anwoord:
"Maar we hebben helemaal niets van u ontvangen!"
Dan gaat het hele proces weer van voren af aan en dan zeggen ze weer dat het NU allemaal goed komt en als je dan weer belt na een paar weken om te vragen waar je 20 euro blijft krijg je als antwoord....jaja, je raad het al..."Maar we hebben helemaal niets van u ontvangen!"
Zulke praktijken zouden aan de kaak gesteld moeten worden.
Dit is ronduit schandalig.
Dat heb ik ze ook duidelijk gezegd, dat het schandalig is en dat ze alles proberen om niet terug te betalen,
maar dan ligt het opeens aan een of ander "tussenbureau", waarvan het bestaan waarschijnlijk op dat moment spontaan ontsproten is
aan de fantasie van de persoon aan de lijn.
Al met al ben ik nu al een half jaar bezig om mijn geld te krijgen en ik stop niet voordat ik het heb...