Ik heb vorig jaar ik geloof november een HTC Sensation met een abonnement en verzekering gekocht bij BelCompany.
Ik heb ontzettend veel problemen en overlast aan deze telefoon ondervonden. Al na drie maanden begon het gedoe, de telefoon viel constant uit. De telefoon is toen opgestuurd en het display is vervangen. De klacht kwam al snel terug maar dit keer werkte GPS en FM ook niet al te goed meer, weer display vervangen. Ik ben toen ondertussen onderzoek gaan doen en kwam erachter dat dit bekend was bij dit type toestel van HTC. De keer daarop zijn er componenten vervangen op het moederbord en daarna meldde het formulier alleen nog maar "onderdelen vervangen". De keer daarop zei HTC dat het toestel vervangen was, echter was waarschijnlijk alleen het moederbord vervangen want de beschadiging aan het scherm en kapjes zaten er nog. Beschadigingen zijn verder ook mijn eigen probleem maar het feit dat HTC zegt dat de complete telefoon vervangen is vind ik dan wel erg vreemd. Op deze manier is de telefoon 6 keer opgestuurd en de 6e keer kreeg ik een (compleet nieuw) toestel wat niet oplaadde, niet aanging, helemaal niks. Toen ben ik met stoom uit mijn oren terug gegaan naar BelCompany en zij zouden contact opnemen met HTC en daarbij vermeldden dat ik absoluut nooit van mijn leven meer een Sensation wilde nadat ik de telefoon ondertussen voor de 7e keer terug had gebracht.
HTC en BelCompany hebben er met wat op en neer gebel samen nog eens dik twee weken over gedaan om iets geregeld te krijgen. HTC meldt nu dat ik kan kiezen uit de Sensation XE en de Sensation XL. De XE is qua hardware precies dezelfde telefoon als de Sensation maar wordt geleverd met beatz en heeft een rode touch. De XL heeft een single-core processor en schijnt aanzienlijk langzamer te zijn, en heeft daarboven ook nog een kleinere resolutie. Ik kan dus kiezen: dezelfde telefoon of erop achteruit gaan.
Een bekende van mij zei kies voor de XL dan heb je tenminste een telefoon die werkt. Maar ik ben het ondertussen wel zat. De laatste twee keer dat mijn telefoon opgestuurd was kreeg ik hem wel met een ander defect terug waardoor de telefoon dezelfde dag nog werd opgehaald. Ik heb zelf een vervangtoestel gekocht omdat die van de verzekering heel slecht zijn en nu ik mijn telefoon naar BelCompany heb gebracht ik helemaal geen vervangtoestel heb gekregen. Ik betaal 48 euro per maand en neem simpelweg geen genoegen met een minder toestel. Ik heb mijn toestel ondertussen al anderhalve maand niet kunnen gebruiken, heb geen enkel excuus van HTC gehad en wie gaat me al het werk en de kosten voor het kopen van een vervangtoestel vergoeden? Juist, niemand.
Ik heb toen weer contact opgenomen met BelCompany en die zeiden dat ik maar zelf contact op moest nemen met HTC en dat het al heel speciaal was dat ze me al een keuze hadden gegeven omdat ze dat normaal nooit doen. Ik ben het echter werkelijk spuug- en spuugzat en wil gewoon een telefoon van vergelijkbare kwaliteit die niet crashed, mogelijk dus uit de nieuwe serie.
Van BelCompany mag ik het min of meer zelf verder uitzoeken met HTC. Ik ga dus morgen naar HTC bellen maar ik ben er bang voor. Heeft er iemand nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?