Hallo,
Op 21-10-2011 heb ik een HTC Sensation aangeschaft. Nadat ik de telefoon 2 dagen in gebruik had is er in mijn toestel een accu doorgebrand (accu werd 65+ graden Celcius en de telefoon viel hierdoor vaak thermisch uit, daarna bij het opladen helemaal doorgebrand). In de winkel een nieuwe accu gekregen en de telefoon deed het weer. Na enkele weken begon mijn telefoon af en toe vanzelf uit te vallen en/of zich opnieuw op te starten. Hiermee terug gegaan naar de winkel en er is een reparatie verricht. Na een maand begonnen dezelfde opstart problemen opnieuw en heb ik mijn telefoon weer ter reparatie aangeboden. De telefoon is naar Teleplan België gestuurd en na enkele weken kreeg ik het bericht dat de telefoon vochtschade heeft en niet gerepareerd wordt. Dit is erg vreemd want de symptomen zijn nog exact hetzelfde als eerst, de vochtindicator is niet aangetast en de telefoon is nooit in aanraking geweest met water (altijd in beschermhoesje). Na overleg in de winkel is de telefoon opnieuw opgestuurd voor een second opinion omdat ze in de winkel ook twijfelden aan de toedracht van deze vochtschade. Op de geleverde foto’s van Teleplan is namelijk te zien dat er een aantal contactpuntjes geoxideerd zijn (ik kan de foto’s ook nog hierbij zetten mocht dat nuttig zijn).
Vanuit mijn ervaring kan oxidatie ook veroorzaakt worden door oververhitting, maar Teleplan Belgie en HTC klachtenservice willen hier niets van weten en zijn erg bot en onbehulpzaam. Ik mag mijn toestel wel opsturen naar Dynafix voor nogmaals een onderzoek, maar mocht het toestel daarbij toch vochtschade hebben moet ik de €50,- onderzoekskosten betalen om mijn toestel terug te krijgen. Ik zie de bui al hangen aangezien mijn ervaringen met Dynafix niet erg positief zijn. Kan ik hier iets aan doen om een gratis onderzoek af te dwingen aangezien ik nooit een goed functionerend toestel in mijn bezit heb gehad? Of zijn er andere manieren om niet alsnog onnodig extra kosten te moeten maken en dadelijk alsnog met een half functionerend toestel te zitten?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
T. van Roosmalen