Op 28 januari heb ik via Belsimpel.nl een toestel met abonnement afgesloten met behoud van het huidige telefoonnummer. Het toestel had ik vervolgens met 3 dagen in huis en per e-mail werd ik netjes op de hoogte gehouden van de bestelorder.
Eenmaal het toestel in huis was ik verwonderd bij het openen dat het een Duits exemplaar was, maar dat is op zich geen probleem. Toestel aan en werkt prima. Alleen het bellen viel niet te testen, de simkaart paste niet. Via T-Mobile kreeg ik een week later, 4 feb. een simkaart in huis gestuurd.
Sinds dat moment kan ik bellen, maar niet zonder problemen. Ik kan de ontvanger helder horen, maar de ontvanger hoort mij maar slecht, hoort gekraak of het lijkt voor hem/haar alsof ik soms in een tunnel zit. Het andere moment is het probleem weg.
Hierover contact opgenomen via de algemene e-mail adres van Belsimpel. Hierop krijg ik geen echt antwoord, enkel een e-mail terug waarop wordt verwezen naar de Garantie en Reparatie pagina:
http://www.belsimpel.nl/klantenservice/aftersales/garantie-reparatie#Garantie-reparatie
Deze pagina zegt dat ik bij optie 2 contact moet opnemen met HTC. HTC gebeld en die deden moeilijk, maar het toestel wordt nu opgehaald en nagekeken.
Mijn vraag is in wat voor een recht ik nou sta en wat ik moet doen. Hoort Belsimpel mij niet een vervangend exemplaar toe te sturen? of gaat dat altijd zo dat je met de fabrikant contact op moet nemen?