Hallo,
Sinds een half jaar heb ik een HTC Touch Cruise telefoon.
Medio december haalde ik mijn telefoon uit mijn broekzak en kwam tot de ontdekking dat het scherm overleden was. Er stonden allemaal zwarte strepen op en alleen de onderste helft was nog leesbaar.
Ik heb hem ter reparatie opgestuurd naar gsm.nl waar ik hem gekocht had. Nu heb ik vorige week een brief ontvangen van Dynafix, met de mededeling dat de reparatie niet binnen de garantie valt. En dat de reparatie € 140,25 gaat kosten. Ik kan ook de telefoon defect terug krijgen maar dan moet ik € 51,00 betalen. Als ik de telefoon niet terug wil dan kost het me niks.
Ik heb ze gebeld, met de vraag wat er aan de mobiele telefoon mankeert en waarom de reparatie buiten de garantie valt. Ze hebben me mede gedeeld dat het binnen LCD scherm gebroken is en dat dit een gevolg kan zijn van val of druk schade. De telefoon is nog nooit gevallen, er zit geen krasje op. Als ik het er niet mee eens was, moest ik maar contact opnemen met HTC omdat HTC de garantie bepalingen opstelt.
Vervolgens heb ik dus HTC gebeld en het verhaal verteld wat er volgens Dynafix met mijn telefoon aan de hand was. Uitgelegd dat ik de telefoon 's avonds uit mijn broekzak heb gehaald en het defect vervolgens ontdekt heb. De beste man van HTC vertelde me vervolgens dat de schermen zeer zwak zijn en dat er waarschijnlijk in de broekzak te veel druk op het scherm is gekomen waardoor het binnen LCD gebroken was.
Vervolgens zei hij dat dit kan gebeuren als je ze in je jaszak, broekzak of tas meeneemt, dit doordat de schermen zeer kwetsbaar en fragile zijn. Hij vertelde dat ze hierdoor alle gevallen met de touchscreens van garantie hebben uitgesloten. Nou vraag ik je, waarom zal je een mobiele telefoon kopen, als je hem vervolgens om hem mobiel met je mee te nemen, niet in je broekzak, jaszak of tas mag stoppen? Je gaat er toch niet de hele tijd mee in je hand lopen?
De beste man vertelde dat hij niets voor me kan doen, het enige wat ik nog kon proberen is een mail sturen naar HTC in Engeland. Dit heb ik gedaan, maar ik heb weinig hoop.
Kan dit zomaar? Kan HTC zomaar hun schermen van garantie onttrekken. Ik heb toch niks oneigenlijks gedaan met de MOBIELE telefoon? Ik heb zelfs het bijgeleverde HTC hoesje gebruikt welk HTC standaard in de doos er bij levert. Ik vind als HTC weet dat de schermen zo zwak zijn dat je ze eigenlijk niet met je mee kan nemen, ze er eigenlijk standaard in de doos een steviger hoesje bij dienen te leveren, of heel groot in de gebruikshandleiding vermelden dat de telefoon niet geschikt is om met je mee te dragen in broekzak, jaszak of tas.
Nou maar even het antwoord afwachten van HTC. Anders wordt het waarschijnlijk gewoon de € 140 betalen voor de reparatie.
O en nog iets. In de brief van Dynafix stond ook nog als ik niet voor 31 januari gereageerd zou hebben ze me de telefoon defect retour zouden zenden en ik verplicht was de € 51,00 aan Dynafix te betalen. Ben blij dat ik zaterdag terug ben gekomen van vakantie.
Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven.
Alvast bedankt.
Maarten.