Dit is een kennis van mij overkomen.
Had deze printer al 2 jaar (geen garantie meer) en kreeg plotseling het bericht op het computerscherm dat een inktpatroon niet origineel was, maar printen ging wel goed.
Omdat zij deze melding elke dag kreeg maar een nieuw zwart inktpatroon gekocht want was toch al bijna leeg. Een origineel HP patroon gekocht (20 Euro) en was volgens het systeem al binnen 1 maand leeg na enkele pagina's afdrukken. En weer die melding van niet het origineel patroon.
Weer een nieuw patroon gekocht met de melding "Gefeliciteerd, u heeft een origineel HP patroon" maar er kwamen slecht lege pagina's uit de printer. Na gevraag ook nog 3 nieuwe kleurenpatronen gekocht (60 Euro) maar de pagina's bleven leeg, niet de testpagina's maar zwart bleef steeds leeg op deze pagina's. Op het scherm zakte de zwarte inhoud meer en meer terwijl die niets printte. Het was wel 1 keer gelukt.
Alle software vervangen, firmware, diagnostische programma's, maar alles was goed volgens de testen.
Op de printer zelf werkte het uitlijnen van patronen niet meer en scannen ging ook niet goed meer, ook een kopie printen bleef een leeg vel.
Dus na al deze meldingen en 100 Euro aan patronen armer bleek de printer enkel maar meer stuk te geraken.
Wel ontdekt uiteindelijk dat de zwarte patroon lekte, mogelijk niet de patroon zelf maar de inkt niet op het papier kwam maar in het bakje onder het patroon (op het laatst ontdekt).
Toch vreemd dat geen programma van HP kan ontdekken dat er iets fout gaat.
Uiteindelijk nu maar een printer gekocht, maar eenvoudiger. Want voor de photosmart serie is een veel gehoorde klacht dat na plaatsing van een nieuw patroon (zwart meestal) de printer niet meer werkt.
Het is moeilijk te achterhalen, hoe het een en ander fout is gegaan, ook als je het logisch bekijkt, het lijkt wel een virus.
In ieder geval goed allemaal voor HP, die inkt als goud verkoopt!