Niet zozeer een vraag, als wel een tip:
Inaugustus het draadloze internetpakket van @home aangevraagd en zelf geïnstalleerd. Na wat 'kleine' opstartproblemen, zoals het geen verbinding met internet kunnen krijgen(opgelost na urenlange wachttijden bij de helpdesk van @home) draaide alles als een zonnetje. Alleen die draadloze Netgear router van @home gaf dagelijks problemen. Het bekabelde deel bleef verbinding houden met internet, het draadloze gedeelte gaf het regelmatig op. Het lampje op de routerdat aangeeft of het draadloze deel werkt gaat uit en blijft uit. De enigste oplossing: router van de stroom halen, even wachten en weer aansluiten. Knap onhandig dus als dat een paar keer per dag gebeurt.
Na wederom urenlange wachttijden bij de @home helpdesk kon de draadloze router omgeruild worden. Helaas, ook de 2e router had dezelfde kuren. Uiteindelijk de Netgear router vervangen door een U.S. Robotics die ik zelf nog had rondslingeren en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Dat ik niet de enigste ben met dit probleem bleek toen ik op het internet ging rondkijken en eens ging informeren bij gebruikers in mijn omgeving. Deze klacht staat niet op zichzelf en van @home werd bijna niemand iets wijzer..... In het gunstigste geval werd de router omgeruild, maar het loste de problemen niet op.
Het probleem was echter WEL bekend bij Netgear (de router gaat op tilt bij teveel WiFi verkeer) en die hadden dan ook een update voor de firmware uitgebracht. Helaas voor de @home gebruikers: deze firmware is NIET geschikt voor de Netgear routers van @home.
Na wat verder zoeken op internet bleek dat @home héél af en toe nieuwere firmware beschikbaar stelt. Na nog wat verder zoeken heb ik die firmware van internet af kunnen plukken. (Yep, soms neem ik wel eens risico's :D, ik had tenslotte een router op reserve)
De originele firmware in de router van @home was V1.0.7.ESS_1.0.7 en gaf de problemen. De nieuwe firmware die ik er in gezet heb is V2.0.14ESS_2.0.14 en draait hier nu al dagenlang zonder problemen. Het is mij een raadsel waarom die firmware niet voor iedereen via @home te krijgen is :S Bij de helpdesk maken ze je niet wijzer, het lijkt wel of je alles zelf moet uitzoeken bij @home.
Bij mij werkte de upgrade voor mijn probleem (het uitvallen van alleen het draadloze gedeelte), het is natuurlijk niet gezegt dat het bij iedereen eventuele problemen zal oplossen. Ik weet niet hoe @home reageert als een router onbruikbaar wordt door deze upgrade, dus gebruik op eigen risico.