BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

@home Family problemen

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-04-2006
  •  
1 antwoord
  •  

Ik wordt geloof ik echt gek nu... ik zou graag van jullie een reactie op het volgende willen:

Zoals jullie misschien weten heeft @home onlangs de pakketten veranderd. Hierdoor kwam het @home Family pakket te vervallen, terwijl ik hier net een abonnement voor had afgesloten. Door het vervallen van @home Family moet je als abonnee aangeven naar welk abonnement je wilt overstappen. Volgens de site is dit zonder administratiekosten. Wat ik belangrijker vind: is deze wijziging ook zonder een nieuw jaarcontract, aangezien het niet mijn keuze is om over te stappen op een ander contract. Dus ik heb @home gemaild met deze vraag.

De eerste reactie die ik kreeg was: u abonnement wordt inderdaad opnieuw met een jaar verlengt, dit is zo bij elke abonnementswijziging. Hier ga ik dus niet mee akkoord, nogmaals, het is niet mijn keuze om te switchen en ik ben zeer ontevreden over @home (ik internet momenteel op 50kb/s, zelf terwijl we op dit moment gratis de 5mbit verbinding mogen gebruiken). Dus, ik mail terug naar @home en leg uit dat ik niet akkoord ga met een verlenging van het jaarcontract met nog een jaar.

Als reactie op mijn tweede mailtje biedt @home mij verontschuldigingen aan voor de foutieve informatie in hun eerste reactie, ze meldden dat door deze wijzinging het contract inderdaad niet met een jaar wordt verlengt, aangezien het mijn eigen keuze is om te switchen. Mooi denk ik, dus stuur ik een mail naar abonnementswijziging@home.nl om de keuze van het nieuwe pakket door te geven. Wel heb ik in dat mailtje, voor de zekerheid, aangegeven dat mij is toegezegd dat door deze wijzing het contract niet wordt verlengt.

Krijg ik vandaag een reactie van abonnementswijziging@home.nl, waarin men meld: "Het klopt inderdaad dat door deze wijziging uw contract niet met een jaar wordt verlengt, maar wel met een half jaar". Echt niet te geloven, er wordt mij drie keer iets ander gemeld. Proberen ze me daar expres dwars te zitten ofzo? Dit slaat toch absoluut nergens op? Welk internetbedrijf werkt uberhaupt met half-jaar contracten???

Mijn vraag aan jullie is dus nu: Mag dit zomaar, aangezien ik gedwongen wordt om over te stappen naar een ander pakket?? En, kan ik dit op wat voor manier dan ook aanvechten? In de laatste reactie van @home meldt men dat ik moet laten weten of ik akkoord ga met de verlenging van een half jaar, ik heb hier nog niet op gereageerd, omdat ik eerst wat meer informatie van anderen wil. Ik wil niet een verlenging van mijn contract, ik heb onwijs slechte ervaringen met @home en wil zo snel mogelijk overstappen naar een degelijke provider... Wie kan me helpen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.