BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoge kosten na opzeggen KPN zakelijk bel-abonnement (overigens ongevraagd omgezet van prive naar zakelijk)

Bijdrage door gebruiker
01-06-2013
8 reacties
Dag,
Eind februari 2013 heb ik mijn telefoon-abonnement bij de KNP opgezegd. Dit abonnement heb ik ooit ergens in de jaren negentig afgesloten en was een prive-abonnement. Tevens heb ik eind februari de automatische overschrijving stopgezet.

De telefoonlijn is inmiddels afgesloten, tot zover verloopt het naar wens.

Na opzeggen bleek mij ineens dat het ongemerkt een zakelijk abonnement geworden is. Ik wist hier niets van, laat staan dat ik toestemming heb gegeven. (De postbezorging in mijn buurt is slecht, er komt het een en ander niet aan, misschien dat er ook een brief van de KPN verdwenen is.)

Na veel moeizame communicatie met de KPN en een paar aangetekende brieven verder heb ik nu weer eens een factuur gekregen.

Hierop staat een kostenpost "Kosten n.a.v. opzegtermijn" van meer dan 300 euro. Tevens vernam ik al eerder via een klacht ingediend via de website van de KPN dat het abonnement nog doorloopt tot mei 2014.

Ik vind dit een hele merkwaardige kwestie. Kan iemand hier iets over zeggen? Hoe kan ik zomaar ineens een zakelijk abonnement hebben en hoe kan het zo zijn dat ik hier aan vast zit tot ver in 2014 en dat ik zo'n absurd bedrag moet betalen?

met vriendelijke groet,
Igor
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.