Hoi,
Ik heb destijds een laptop aangeschaft die jammer genoeg net buiten de garantietermijn kapot ging. Bij de reparatie is er onder meer een nieuw moederbord ingegaan.
Een kleine vier maanden later: weer kapot. Ietwat andere klacht. Jammer voor mij, want je krijgt maar drie maanden garantie. Wederom het moederbord vervangen.
Twee maanden later: zelfde klacht. Opnieuw de laptop opgestuurd naar het reparatiecentrum van ASUS en welja... ik heb hem zojuist teruggekregen, mét een nieuw moederbord.
Hartstikke fijn, maar raad eens? Ik ben er dezelfde dag nog achtergekomen dat de klacht nog steeds bestaat. Ik kan hem dus wéér opsturen. U kunt zich misschien wel voorstellen dat ik niet alleen bang ben dat dit nog wel een tijdje door zal blijven gaan, maar ook dat de volgende keer da laptop er na drie maanden en wat dagen weer mee ophoudt. En wat dan? Moet ik dan wéér voor de reparatie opdraaien? Het is namelijk volgens mij nu wel duidelijk dat we op gewoon bezig zijn met het heen en weer sturen van een ondeugdelijk product.
De klantenservice van Asus is een kei in het afschermen van (het personeel van) Asus zelf, en correspondentie met Asus resulteert in zoiets als "stuur hem maar op", en "onze richtlijnen stellen dat u maar drie maanden garantie heeft op de reparatie". Verder kom je niet.
Ik ben het dus beu. Bij deze mijn vraag: hoe lang mogen dit soort reparatierondes doorgaan totdat de fabrikant wordt geacht klaar te zijn met het zoeken naar een duurzame oplossing en gewoon met een product komt waar ik destijds voor heb betaald (en via mijn reparaties bijna twee keer)?
Met vriendelijke groet,
M. van der Straat