Op welke manier kan ik deautomatische incasso van KPN mobiel stoppen voor een toestel welk ik niet heb. Tot nu toe is er al een bedrag van € 150 afgeschreven.
Korte samenvatting:
In juni 2006 heeft mijn vrouw intresse getoond voor een tweetal mobiele telefoons. Op de site van KPN heeft ze twee toestellen besteld. Dit waren een Sony en een Samsung mobiel. Ze ging er toen vanuit dat dit prepaid toestellen waren.
Op 30 juni 2006 werd het eerste toestel een Sony thuis afgeleverd. Ze tekende voor ontvangst. Tijdens het nalezen van het ingesloten contract bleek dat dit toestel werd afgeleverd in combinatie met een abonnement. Hierbij zou door KPN iedere maand € 30,00 van onze rekening worden afgeschreven. Daar dit niet de bedoeling was werd dit toestel op 2 juli 2006, middels aangetekende post en voorzien van een brief waaruit de annulering van de bestelling bleek, teruggezonden naar KPN Mobiel. Dit gebeurde allemaal binnen de wettelijke bedenktijd van 8 dagen, die ook op de site van KPN stond vermeld.
KPN mobiel werd hiervan telefonisch op de hoogte gesteld, waarbij werd aangegeven dat ze het andere toestel (Samsung) niet moesten verzenden, daar wij geen abonnement wilden aangaan.Dit toestel hebben we niet meer ontvangen.
Op 28-8-06 werd een bedrag van € 30,00 middels automatische incasso door de KPN afgeschreven. Het betrof abonnements kosten voor de teruggezondenSony.
Op 30-8-06 werd telefonisch naar KPN gereageerd. Men zou het een en ander uitzoeken en mij daarover berichten. Ik moest maar een maand afwachten, dan zou alles wel geregeld zijn.
Op 21-9-06 weer eenzelfde afboeking door de KPN
Op 27-9-06 telefonisch gereageerd naar KPN teleservice. Erkenden hun fout. Alles zou binnen een maand zijn geregeld en het geld zou worden teruggestort.
Resultaat: Op 25-10-06 weer een afboeking door KPN.Door mij weer een telefonische reactie, zouden alles in orde maken, was het een en ander mis gegaan.
Resultaat: 23-11-06 weer een afboeking door KPN.Door mij een telefonische reactie, alles zou goed komen.Brief op 29-11-06 naar KPN mobiel verzonden, met een uiteenzetting van de het probleem en de beloftes die steeds niet werden nagekomen.
Resultaat: 20-12-06 weer afboeking door KPN.Op 4-01-07 telefonisch contact met teleservice. Betreffende mevrouw zou het nu meteen gaan uitzoeken. Ik stond daar ook op, want KPN had tot nu toe nog geen enkele reactie gegeven op mijn telefoontjes en brieven.Deze mevrouw kwam nu opeens met een wonderlijke verklaring. Het computersysteem van KPN mobiel gaf aan dat er een toestel was teruggestuurd, maar dit was niet de Sony maar de Samsung!! Volgens ditzelfde systeem zouden wij de Sony nog in bezit hebben, waarover we dan iedere maand € 30,00 verschuldigd waren.
Ondanks mij uitleg bleef deze mevrouw erbij dat het systeem van KPN heilig was en dat ik maar moest reageren naar de klantenservice van KPN. Ook voor het feit dat het toch merkwaardig moet zijn dat dit toestel nooit is geactiveerd of dat van het totale prepaidbedrag (inmiddels € 150,00) nooit een cent is gebruikt, was ze niet ontvankelijk.
Ik moet nu wel een brief naar deze teleservice schrijven. Mijn vrouw heeft voor het ontvangen Sony toestel een bewijsstuk vande TNT post dat dit naar de KPN is verzonden. KPN claimt dat ze niet de Sony maar de Samsung hebben ontvangen. En hun systeem is heilig.
Hoe kan ik mijn gelijk halen en dat de automatische incasso's stoppen.
groetjes
Ben Kramer.