BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe misleiding Sociale Controle BV stoppen

Bijdrage door gebruiker
11-07-2019
165 keer bekeken
12 reacties
Net er achtergekomen dat mijn vader van 89 een abonnement heeft afgesloten bij Sociale Controle BV te Alkmaar voor 2 jaar voor een 'kale dienst' dat slechts een alarmknop beschikbaar stelt. Een 'service' wat hij ook zonder abonnement gewoon had kunnen krijgen zonder abonnement a € 720,-. Voor iemand met een klein pensoen een behoorlijk bedrag. Ik wil graag andere kwestbare burgers waarschuwen voor dit bedrijf omdat ze zich ook van 'verkooptechnieken' bedienen die echt niet acceptabel zijn. - Sociale-controle BV lijkt haar potentiele 'klanten' te volgen - Ze stellen zich van te voren op de hoogte te zijn van de thuissituatie van het 'slachtoffer'. - Hiermee wekken ze de indruk dat ze de 'klant' kennen. - Ze buiten de kwestbare positie van de doelgroep uit door hun kwetsbaarheid uit te vergroten. - Sociale-controle BV belangrijkste product is angst, daar leven ze van. - De naam Sociale- Controle, wekt valse verwachtingen van sociaal en betrokken. - Sociale controle BV claimt onterecht dat ze hardware en software voor hun dienst hebben ontwikkeld. - Sociale-controle BV claimt ook te beschikken over een eigen meldkamer, wat niet waar blijkt. - De website tootn aan dat het een drijf is dat alles doet om te misleiden. Het staat volclaims die niet waar zijn of waar geen onderbouwing voor wordt geleverd
- Het misleidende komt ook tot uitdrukking in adresvoering, adres op contract en KvK blijkt verschillend - Veel, zo niet alles, op de website blijkt geknipt en geplakt, foto's en tekst. Kortom de website is een spinnenweb om de bezoeker te overtuigen dat het een groot, professioneel en betrouwbaar bedrijf betreft. Sociale controle BV speelt zo handig in op de angsten van een steeds groter wordende kwestbare groep senioren. Ze bieden eenalarmknop aan, waar ze zelf niets aan waarde aan toevoegen. Voor deze loze 'service' wordt wordt wel flink geld mee verdiend door de klant te binden voor een contract van 2 jaar. Voor alle service wordt extra aparte kosten in rekening gebracht dat snel in de papieren loopt, omdat ze dat aan huis doen en per uur € 25,- wordt gevraagd. Ik vrees dat vele ouderen onvoldoende in staat zijn zich te weren tegen dit bedrijf. Het lijkt me belangrijk dat tegen dit soort bedrijven moet worden gewaarschuwd.
Wat is daar tegen te doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.