Begin mei dit jaar hebben mijn vriendin en ik een koophuis gekocht. Op dat moment woonde wij nog in ons huur appartement met een T mobile internet abbonement. Dat contract liep vorig jaar af, waarna ons abbonement maandelijks opzegbaar zou zijn.
Vervolgens hebben wij zeer betijds ons abbonemnt laten overzetglten naar het nieuwe adres. Dit omdat mijn vriendin vanuit huis werkt en daar internet voor nodig heeft. Ik heb de klantenservice gebeld omdat dit telefonisch moest gebeuren. Tijdens dit gesprek met de betreffende telefoniste is er geen woord gesproken over een nieuw contract dat automatisch word afgesloten bij verhuizing, gesproken.
Nadien heeft het door verbouwen een drie weken geduurd voordat wij het internet konden aansluiten. Toen bleek dat de aansluiting van het internet het niet. Er was geen signaal of verbinding. Mijn vriendin had het internet toen harstikke hard nodig voor haar werk. De vorige bewoners kregen internet via een coax kabel. T mobile boodt geen internet via de kabel. Wij hebben in die periode meerdere malen telefonisch contact en contact via social geprobeerd te zoeken maar er werd noet opgenomen of een bericht terug gestuurd vanwege een actie van T mobile waar de medewerkers het op dat moment ontzettend "druk" mee hadden. Wij konden ons abbonemnt dus niet annuleren of dergelijke.
Wij hebben er toen voor gekozen om een abbonement bij Ziggo af te sluiten. Maar een 2-3 weken later kreeg ik plots een mail van t mobile met daarin het bericht dat mijn nieuwe abbonement is afgesloten. Contact opgenomen met de helpdesk en wat blijkt, bij verhuizing word je een nieuw contract aangesmeerd. Er is een monteur langs geweest om de aansluiting na te kijken. Er blijkt dat er een zwak signaal us en t mobile ziet dat als volwaardig. We kunnen het abbonemen opzeggen maar dan moeten we de gehele contract duur nog uitbetalen..endat is nog een vol jaar.
Is er een manier om hier alsnog onderuit te komen of hebben jullie tips?
Alvast dank.