BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hi Sim Only rekeing

Bijdrage door gebruiker
05-02-2012
3 reacties
Hi,

Tijdens de kerst heb ik een SIM-lockvrije smartphone gekregen en mijn huidige Hi simkaart in deze telefoon gestopt. Ik was niet op de hoogte dat internet op mijn mobiel via mijn mobiele telefoon provider liep. Nadat ik hier een dag later (door mijn nicht) op de hoogte ben gesteld, heb ik dat mijn telefooninstellingen dusdanig aangepast dat dit niet meer kan. Op 16 januari 2012 heb ik een toren hogen rekening gekregen van € 1.395,23. Dit kwam doordat ik op één dag 548 MB data verbruikt had.

Helaas heeft mijn mobiele profider op dat moment geen waarschuwing gegeven dat ik internet data via mijn mobiele telefoon ging verbruiken, dat dit verbruik veel hoger is dan vergelijkbare gebruikers (zonder internet bundel) en wat het tarief (€ 2,50 per MB) van mijn gebruik is. Een dergelijke waarschuwing had me deze extreem hoge rekening kunnen voorkomen. Als “Hi” “Fair use” (redelijk gebruik van telecommunicatieverkeer) van haar klanten verwacht, mogen klanten ook een redelijke bescherming van hun provider verwachten, om niet (per ongelijk) met een onredelijk telecommunicatierekening te komen.

Ik heb in september 2009 een “Hi” abonnement afgesloten voor een looptijd van 2 jaar. Het tarief voor “Internet op je mobiel” buiten mijn bundel was volgens de voorwaarden tijdens dat contract 2,50 Euro per MB. Wanneer het contract afliep (19-09-2011) heb ik deze helaas niet verlengt, aangezien de vernieuwde voorwaarden van 2011 slechts 0,10 Euro per MB is.

Graag tips en advies om wat geld terug te kunnen krijg!
Als vast bedankt.

Groeten Hi klant
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.