BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HI manipuleert nieuwe smartphones met onbedoeld abbonement

Bijdrage door gebruiker
30-11-2010
5 reacties
Op zondag 28 november 2010 heb ik een smart phone aangeschaft. Mijn Simkaart van mijn SIM-only telefoonkaart, heb ik mijn nieuwe smartphone gestopt. Daarna kreeg ik een smsje van Hi met de medeling dat zij zodadelijk per sms instellingen voor mijn mobiel internet zou ontvangen en zou moeten opslaan. Vervolgens kreeg ik van de Serviceprovider instellingen voor KPN-streaming, KPN MMS, en mobiel internet en als onbekende consument heb ik die geïnstalleerd. De daarop komende dagen heb ik data op mijn telefoon ontvangen in de veronderstelling dat het lokale Wifi netwerken waren.

Op dinsdag 30 november 2010 kreeg ik argwaan en toen bleek dat ik voor ongeveer 25 euro, 10 MB had verstookt. Dit terwijl in geen enkele van de applicaties die HI mij had toegestuurd een bedrag was genoemd dat ik zou moeten betalen voor een Hi soms online abbonnement die stiekem op mijn telefoon was gezet zonder ook maar een prijs te noemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik vind het totaal geen stijl en goed staaltje oplichting.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.