BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HI (KPN) hoge telefoonrekening door internet

Bijdrage door gebruiker
14-11-2010
9 reacties
Hallo,

Vorige maand heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Dit abonnement gaat eind november in. Tot die tijd blijft mijn huidige abonnement bij provider HI (KPN). De telefoon die ik bij het Vodafone abonnement krijg, heb ik vorige maand ook ontvangen en gelijk in gebruik genomen.

Op vrijdag 15 oktober ontdekte ik dat ik een mobiele telefoonrekening had van € 510,82 bij HI. Het blijkt dat ik 192,018 MB aan verbruikskosten voor internet heb gemaakt waardoor ik € 480,15 inclusief BTW. Ik heb buitenshuis geen gebruik gemaakt van internet. Alleen als ik thuis was, gebruikte ik ons eigen draadloze netwerk, wat dus gratis is. Omdat ik de rekening pas laat ontdekte, waren er inmiddels 2 weken voorbij waarbij er opnieuw onbedoeld internet was gebruikt. Voor oktober was er dus ook een rekening van €185,-!

Een medewerker van de klantenservice van HI vertelde dat het een vaker gehoord probleem is met de nieuwste mobiele telefoons. De nieuwste telefoons zoeken automatisch en voortdurend een internetverbinding. Hij adviseerde de telefoon uit te zetten tot eind november of een internetabonnement af te sluiten voor €9,95 per maand tot eind november. Dan heb ik onbeperkt internet.
Ook zei hij het niet netjes te vinden dat ik niet op de hoogte ben gebracht door Hi dat het internetverbruik zo opliep. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een internetabonnement af te sluiten omdat mijn oude mobiel stuk is en ik wel een mobiel nodig heb.

Er is een brief verstuurd naar Hi (KPN). Tot onze grote verbazing was het antwoord dat ze het idee hadden dat er wel degelijk bewust gebruikt is gemaakt van internet omdat er sinds kort een internetabonnement is afgesloten. Dit hebben wij dus gedaan op advies van de Hi-medewerker!

Hi/KPN wil geen bedrag vergoeden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Elmer
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.