Zoals zó veel anderen, heb ik ook hoge kosten gemaakt met het Hi 0 Euro abonnement wat in werking ging toen het nummerbehoud van mijn telefoon werd geregeld. Ik heb nu een rekening ontvangen van 260 Euro (gedeeltelijk aansluitkosten, maar echter ook 210 Euro aan internet kosten). Ik heb het toestel gekocht bij T for Telecom (waarvoor ik ook de Hi klantenservice moet bellen, vraag maar aan KPN). Dit staat op de website met betrekking tot nummerbehoud:
Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde sim-kaart met een tijdelijk extra gratis nummer. [...] Je betaalt niets voor het tijdelijke extra nummer, tenzij je ermee gaat bellen.
Let hier vooral op de woorden: gratis en betaalt niets. Tenzij je ermee gaat bellen natuurlijk. Daarom heb ik ook maar een heel klein beetje gebeld, en voor de rest alleen wat filmpjes van YouTube bekeken om de nieuwe telefoon uit te proberen. Geen probleem natuurlijk. Voor het bellen staat er hier dan ook een rekening van drie euro open, die ik u dolgraag wil betalen. Echter, voor het bekijken van een aantal YouTube filmpjes staat er 210 Euro open.
Dit kan natuurlijk niet. Ten eerste is het een belachelijk bedrag voor erg weinig data en ten tweede staat het niet duidelijk vermeld bij de aankoop van het toestel of op het contract. Ik zou niet alleen graag het bedrag kwijtgescholden krijgen, maar ook dat de betreffende tekst wordt aangepast op zowel de website als T for Telecom als die van Hi (waar men eerst op het vraagteken moet drukken, en wat nog niet geheel duidelijk is).
Dit is in feite hetzelfde probleem als staat beschreven op de volgende web paginas:
http://www.klachtenoplossing.nl/2010/04/torenhoge-telefoonrekening-nummerbehoud-e-0-abonnement/
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/kpn-nummerbehoud-dataverkeer/
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hi-abonnement-2/
http://www.klachtenoplossing.nl/2010/09/hoge-kosten-door-nummerbehoud/