BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HetNet klantonvriendelijk

Bijdrage door gebruiker
16-02-2009
10 reacties

Situatie InternetPlusBellen bij een alleenwonende oudere dame die weinig of geen kennis van de techniek heeft. HetNet gedraagt zich aan de telefoon niet netjes en zeer klantonvriendelijk.De Experiabox (ST780) van HetNet werkt niet meer. Slechts twee lampjes (Power en DSL) zijn nog aan. Resultaat: Geen internet en ook geen telefoon.Power off en na 5 minuten weer aan helpt niet. Reset werkt niet, behalve een zeer lange reset, waarbij het modem in de Boot mode komt (power led is geel).Met de prepaid GSM belt ze dan de helpdesk van HetNet. Nog terwijl ze in de wacht geplaatst is (om doorverbonden te worden met de juiste medewerker) is het prepaid tegoed op...Dan maar in wanhoop en op goed geluk met de fiets naar de Primafoonwinkel.Daar is een medewerker zo aardig om een test modem (van KPN) mee te geven.Na het instellen van het ADSL account (door plaatselijke hulpdienst) werkt dit modem meteen.Dit in tegenstelling tot het originele modem, dat elke dienst weigert. Zowel internet als bellen doet het weer. Nu de telefoon het weer doet, de helpdesk gebeld en de situatie met het niet werkende modem uitgelegd. HetNet gaat met weinig klantvriendelijk bewoordingen) niet akkoord met het opsturen van een vervangend modem en eist dat het originele modem eerst weer wordt aangesloten en dat dan, met de Prepaid GSM, de helpdesk weer gebeld wordt. HetNet zal dan aanwijzingen geven om de modem proberen te resetten, als tenminste het beltegoed niet weer voortijdig opraakt.. Alleen HetNet kan of mag blijkbaar constateren dat de modem onbruikbaar is geworden.Wie heeft een idee hoe dit probleem wel netjes opgelost kan worden?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.