BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Het ZOVEELSTE probleem met Orange. Wat kan ik doen?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
04-08-2006
  •  
5 antwoorden
  •  

Toen ik een jaar geleden een jaarabbonement bij Orange nam voor eenmobiele telefoon wilde ik dat even daarvoor nog niet. Ik belde zoweinig dat ik dat er nooit uit dacht te krijgen.Toen de verkoper in de orangewinkel mij echter voorrekende zag het ernaar uit dat ik goedkoper uit zou zijn.Want, zo rekende hij mij voor, je neemt een jaarabbonoment van zoveeleuro en wat je overhoudt dat vervalt NOOIT. Wanneer ik na een jaar hetabbonement zou opzeggen dan zouden de belminuten die ik over zou hebbenautomatisch overgezet worden naar prepaid beltegoed.Op de vraag of ik daarvoor nog iets zou moeten doen werd me gezegd datik alleen bijtijds moest aangeven dat ik het abbonement niet wilverlengen.Meteen waren er al verschillende ergenissen. In tien dagen zou ik opmijn oude nummer bereikbaar zijn, maar hierop moest ik drie wekenwachten omdat ze in de winkel mijn gegevens niet goed of niet vollediggenoteerd hadden. En in plaats van mij, als telefoniebedrijf, eenbelletje of een smssje te geven, stuurden ze een brief om dit temelden, die ik pas de dag nadat ik na 2 en half week wachten zelf naarde winkel was gegaan om te vragen hoe het zat.Verder was ik niet bereikbaar bij mijn vader thuis, waar ik regelmatigverblijf, smssjes midden in de nacht, verkeerde rekeningen en zestuurden me zelfs een niet voldoende gefrankeerde brief waardoor de kpnbij mij ging zeuren om het restbedrag eventjes te betalen.Je zult je wel kunnen indenken dat ik erg blij ben dat mijn abbonement nu afgelopen is.Geen gezeik meer met Orange dus... zou je denken...Maar nu het abbonement is afgelopen ben ik ineens niet meer te bellen.Ik kan ook zelf niet meer bellen, want mijn simkaart is inactief!Ik heb dus naar Orange gebelden nu blijkt het zo te zijn dat mijnsimkaart inactief is gemaakt omdat mijn abbonement is afgelopen.Daar maakte ik natuurlijk bezwaar tegen zeggende dat de verkoper mijzei dat dit niet zou gebeuren waarop de vrouw aan de telefoon mevertelde dat ik er in de brief waarin ik melding maakte van mijn wensmijn abbonoment niet te laten verlengen dat ik niet wilde dat mijnsimkaart inactief gemaakt zou worden.Dit vertelde de geachte verkoper er niet bij.'het staat in de algemene voorwaarden, meneer.' Wie leest die nou, stomme muts!Die verkoper had dat er gewoon bij moeten vertellen naar mijn mening.Hij is de verkoper die het allemaal weet. IK ben slechts een stommeklant. Ik weet het niet. Hij wel.En verder heb ik nooit gezegd dat ik WEL de wens had dat ze mijn simkaart gingen blokkeren.Ik ben het er dus beslist niet mee eens dat ze mijn simkaartgeblokkeerd hebben en ik dus niet bereikbaar ben nu, en ik wil Orangegaan slaan. Heel hard slaan.En schoppen.Maar aangezien dit niet al teveel zin zal hebben is mijn vraag aan u wat ik wel zou kunnen doen.Hebben zij het recht dit te doen? Heeft het zin voor mij aangifte te doen van oplichting of iets in die zin?Om de vraag kort samen te vatten:Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat Orange mijn simkaart ewer activeert incl. het bedrag dat ik van hen tegoed heb?Antwoord voor een oplossing van dit probleem zal zeer gewensd zijn ;)Groetjes Hamster.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.