BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Het rinkelen (dus niet het opnemen) van de telefoon is bellen=betalen.

Bijdrage door gebruiker
07-08-2017
179 keer bekeken
20 reacties

Mijn provider Tele2 brengt een volle minuut in rekening, op het moment dat het toestel van de ontvanger 1 seconde rinkelt. Dus niet wanneer de ontvanger antwoordt/oppakt! Nee wanneer je een nummer in toetst ben je feitelijk al aan het bellen en worden er kosten gemaakt. (Ik kon het niet terugvinden op hun site, maar blijkbaar werkt het zo in de telefoniewereld?). Buiten Europa heb ik 3 keer een lokaal nummer ingetoetstop mijn mobiele telefoon. De telefoon die ik belde rinkelde slechts 1 keer en toen drukte ik het gesprek al weg. Drie keer een telefoonnummer intoetsen en 1 keer laten rinkelen werd in rekening gebracht als 3 x bellena 2,35 euro per minuut. Toen ik daar over mijn beklag deed, werd er gezegd dat een toestel 1 x laten rinkelen ook al onder bellen valt. Mijn telefonische beklag hierover werd eerst erkend en de telefonist/servicedeskvan Tele2 vond het ook erg vreemden ging er vanuit dat het niet klopte. Hij kon niets terugvinden in de voorwaarden en moest even overleggen met zijn collega's. Pas na intern beraad, vond hij het ineens de meest logische zaak van de wereld dat het volle tarief werd gerekend. Ik moest gewoon betalen. Niets aan te doen. Ik vraag me af of dat ze dit zomaar mogen doen. Als een telefoon overgaat ben je toch nog niet aan het bellen? Ik dacht dat verbinding hebben = een oproep beantwoorden of voicemail = bellen = kosten.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.