BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Heb ik recht op een nieuw product

Bijdrage door gebruiker
05-11-2014
4 reacties
Ik heb twee weken een product (telefoon hoesje) gekocht bij Coolblue via Marktplaats. Dit product was om een reden teruggestuurd naar Coolblue en heb ik met korting op marktplaats gekocht. Bij de advertentie stond de volgende zin:
+ Ontvang altijd een officiële factuur en de resterende fabrieksgarantie.

Nu is het product kapot gegaan en heb ik contact gehad met Coolblue. Er werd mij gevraagd of ik het product wilde ruilen of mijn geld terug wilde. Ik heb aangegeven dat ik graag hetzelfde product wilde.

De volgende dag kreeg ik een mail in mijn mailbox dat ik mijn aankoopbedrag terug kreeg. Ik heb drie keer contact gezocht met Coolblue. Bij Coolblue blijven zij bij het volgende standpunt:

Aangezien het product via Marktplaats als tweede hands product is gekocht, en wij geen hoesje met dezelfde waarde hebben kunnen wij geen ander product leveren.

Ik ben het hier niet mee eens, hetzelfde product is nog leverbaar in hun webshop. Ik ben van mening dat ik de overige fabriek garantie op het product heb gekocht. Dat ik recht heb op een vervangend product. Ondanks dat er een prijsverschil is tussen het "tweede hands hoesje" en het nieuwe hoesje in de webshop.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad, of weet je of ik wel of niet recht heb op een nieuw product, laat het weten!!

Met dank,
Bayan
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.