BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hardware van T-mobile ondersteund bandbreedte eigen HSDPA netwerk niet.

Bijdrage door gebruiker
29-12-2009
5 reacties
Web'n'walk stick (icon 225 is Gi0225) bezitters met de abonnementen:
Laptop business en Laptop executive, krijgen niet de bandbreedte waar ze voor betalen.

Ik heb nu twee jaar een data only (laptop Executive) abonnement bij T-mobile. Het eerste jaar betaalde ik rond de €70,- per maand, het tweede jaar rond €60,- per maand. Een behoorlijk bedrag, maar dan heb je wel wat; het eerste jaar 3.6Mbit/s download en 1.4Mbit/s upload. Later (Februari 2009) 7.2Mbit/s download en 2Mbit/s upload. De 3g modems kreeg ik bij mijn T-mobile abonnement; Huawei E220 en later de icon 225.

Ik vond mijn internet verbinding traag maar de download was goed (6 Mbit/s), dus ik besteede er geen aandacht meer aan. Tot ik mijn upload ging controleren. Deze was 0.33 Mbit/s max., één zesde van de beloofde max. upload van 2Mbit/s.
Na eindeloos gebeld te hebben met de helpdesk van T-mobile (over de trage upload) was ik geen steek verder gekomen. Alles werd getraineerd.

Een kleine greep uit hun trukendoos:
Helpdesk; ”Bel morgen vroeg want dan is de technische afdeling bereikbaar (vanwege de drukte)".
Vroeg in de morgen... Helpdesk; ”U kunt niet rechtsreeks bellen met de technische afdeling van T-mobile er moet een case aangemaakt worden door de helpdesk, welke dan bekeken wordt door de technische afdeling”. Ik vertel het hele verhaal nog een keer.
Ik zou teruggebeld worden met de conclusie van een techneut over mijn probleem. Ik werd niet teruggebeld.
Ik bel opnieuw naar de helpdesk. Helpdesk; ” We hadden het verkeerde nummer van u gekregen en we kregen iemand anders aan de lijn” (nb; ook mijn telefoon abonnement loopt bij T-mobile).

Helpdesk; “We hebben te weinig informatie om uw case te behandelen. Ik; ”Goed, welke informatie heeft u nog meer nodig”. Helpdesk; “Weet ik eigenlijk niet. Even kijken in uw case..... Ja ja dit moet genoeg informatie zijn... Ik zorg ervoor dat ze ermee aan de slag gaan. Meneer u hoort van ons...” Niet dus...

Ik bel weer naar de helpdesk.. Ik was behoorlijke kwaad. Helpdesk; ”Meneer we zetten deze case om in een in een klacht. Dan ontvangt u binnen 10 werkdagen schriftelijk een reactie”. Niet dus....

Ik ga maar naar de T-mobile shop. Ik wilde een nieuw model 3g modem voor het geval dat mijn huidfige modem de bandbreedte niet ondersteunde. De T-mobile medewerker belde de technische afdeling. Dit was zeker niet het geval; " uw huidige 3g modem ondersteund uw abonnement snelheid". Mijn 3g modem werd opgestuurd naar de fabrikant voor een eventueel defect en ik kreeg precies het zelfde model mee als leentoestel.

Uiteindelijk heb ik contact gezocht met de fabrikant van mijn 3g usb modem (Option). Deze heeft bevestigt dat de icon een download van 7.2 mbps en een max. upload van 384 Kbps heeft (Ik kan mijn correspondentie met Option niet plaatsen vanwege hun Disclaimer).

Conclusie:
Ik betaal voor de hoogste upload (2Mbit/s) maar krijg de upload van het goedkoopste abonnement (384Kbps). En met mij vele andere T-mobile klanten.
PS de E220 heeft ook een max. upload van 384Kbps.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.