BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

GSM-Warenhuis: WAZIGHUIS

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
21-01-2007
  •  
3 antwoorden
  •  

Beste kassa en kassa experts,

Ik heb sinds twee jaar een mobiel telefoon abonnementbij Telfort.Dit is eentwee-jarig contract en omdat ik tevreden ben met Telfort wilde ik dit contractkortgeleden verlengen via de internetsite van GSM warenhuis (hierna ook afgekort: GSM WH).

21-12-06 Ik downloadcontract viasite van GSM-Warenhuis voor een verlenging bij Telfort van 400 belminuten, 60 SMS,Motorola K1, PS2, contractduur 2 jaar. Kosten eenmalig EUR42 excl. bezorgkosten.In de bevestigingmailen in contract staat vermeld "aanbieding geldig t/m 29-12-06 12.00 uur" en bij ontvangst van getekend contract + diverse gevraagde kopien is de bestelling effectief.

29-12-06 Ik ben hersteld van een griep na de kerst en kom weer tot leven endenkaan deenvelop met papieren die nog op de post moet, het wordt moeilijkom dit voor 12.00 bij GSMWH te krijgen. Maar ik ging erookvanuit dat als ik zorgde datVOOR de eerste werkdag van 2007alles bij GSM WH lag iknog wel op tijd zou zijn om mijn bestelling /order te verwerken. Vrijdagmiddag was de laatste werkdag van 2006 zal er niet veel post meer worden geopend (tijdens de borrel) In de middag om 16.00 uur krijg ik een mail van GSM-WH.

Er staat in: HERINNERING wij hebben uw contract nog niet retour ontvangen en uw bestelling is pas effectief als wij alles hebben ontvangenetc.in de mail worden de gegevens van de bestelling opgesomd (zelfde als in vorige mailtjes)op, en voegen toe een link toe om het contract opnieuw te printen alsik dat nog niet had gedaan. Er wordt afgesloten met de zin:deze aanbieding is geldig t/m 31-01-07, mooi denk ik zegeven wat meer tijd om de bestelling compleet te maken, waarschijnlijk door de eindejaars drukte bijklanten hebben ze te weinig retour onvangen bestellingen, dacht ik nog. (Ik reageer direct op de herinnering van GSM WH dat alles onderweg is.

04-01-07 Ik krijg een mailtje van GSM WH dat zij mijn contract en bestelling hebben ontvangen maardat mijn aanvraag is komen te vervallen omdat het te laat is ontvangen! de prijzen waarvoor ik heb getekend gelden niet meer en nieuwe contracten kunnen nu niet meer in het systeem van de provider worden geplaatst tegen deze prijzen, ik moet een nieuwe bestellling plaatsen.

Na deze reactie van GSM WH gelezen te hebben, laat ik weten dat ik geen genoegen neem hiermee en wil uitvoering van de order of compensatie en verwijs naar het herrineringsmailtjedit is een (nieuwe) aanbieding van GSM-WH aan mijvoor de telefoon enPS2 die eindigt 31-01-07.Eenzelfde bestelling kost nu EUR 190 ipv de 42 waar ik voor getekend heb.Als dit nu een verliesbetekent door prijs/vergoedingen tussen GSM WH en Telforthadden zij dit mailtje niet moeten sturen. Waarop geantwoord wordt dat dit mailtje een foutje was. Als ik de link in dit maitje naar het contract achteraf zelfs, nog op 14 januari, open zie ik op het contract de datum 31 januari 2007 vermeld.

Daarna wordt ook verwezen naar de Alg vwGSMWH hier staat staat dat alle aanbiedingen vrijblijvend zijn en binnen 5 dagen na retour ontvangst kunnen worden geannuleerd.

Graag een oordeel of adviesover deze padstelling.Ik heb het gevoel dat mij een oor is aangenaaid door GSM WH en ik betwijfel of de mail 29-12-06 een foutje was,lijkt achteraf wel een slimme zetomlast minute post te voorkomen. Alvast bedankt voor reacties. Daniel

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.