BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geld terug?

Bijdrage door gebruiker
09-10-2007
6 reacties

In januari heb ik een laptop gekocht van het merk Averatec bij Mycom. Dit was de enige laptop die ze hadden van een klein voormaat (de reden van aankoop), 13.3 inch voor een redelijke prijs 899 euro. Op 5 april 2007 ging de laptop al kapot, (garantie van 2 jaar) weggebracht en 2 maanden later, begin juni,pas terug gekregen. Indie tijd heb ik geen vervangende laptop gehad of enige schadevergoeding. Halverwege juni ben ik een maand op vakantie geweest, 2 weken terug en is de muispad kapot. Terug naar Mycom, waar het 2 weken duurt en ze zelf niet kunnen repareren, dus moet de laptop weer opgestuurd worden. Ik heb de laptop toen opgehaald omdat ik de service erg slecht vond. Mycom belooffde mij elke keer terug te bellen van de stand van zaken, maar niet gebeurde. Heb toen de laptop bij een ander filiaal gebracht van Mycom, hielde mij keurig op de hoogte en hadden de laptop zelf binnen een week gemaakt. Opgehaald, doe de laptop aan installeer alles weer kapot. Zelfde probleem als eerst, start niet meer op,geen beeld.

Terug naar Mycom wordt er gezegd dat ik even een nacht de batterij er uit moet halen dan doet de laptop het weer.Niet eensgekeken wat er mee aan de hand was. ZO gezegd zo gedaan eneven doet de laptop het, maar vervolgens laat de laptop niet meer op en gaat ook niet meer aan. Weer terug naar Mycom en inderdaad hij doet het niet en wordt weer opgestuurd naar Averatec. Gelijk heb ik ook een brief geschreven naar Mycom hoofdkantoor, dat de laptop zo vaak kapot is en ik hem hard nodig heb voor school, dat ik gewoon een andere wil of vervanging of geld terug. Nu belde Mycom van de week dat ik een andere kan krijgen van Siemens 15,4 inch 699 euro. De reden dat ik die Averatec had gekocht was omdat het een kleine laptop was, en geen 15,4 inch wil andres had ik die wel eerder gekocht. Gevraagd of ik een andere mag nemen en eventueel bij betaald. Sony 14,1 inch van 1199 euro. Dat kan alleen dan krijg ik de dagwaarde van de laptop terug, dus maak dan 200 euro verlies.

Is het niet mogelijk dat ik mijn geld terug krijg of 300 extra betaal (laptop avertec was 899, sony 1199 euro) of moet ik gewoon die dagwaarde aannemen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.