Mijn Premium dienst (wat ik toen nog niet wist wat dat is en doet met je) heeft nooit iets van de onderstaande gedragscode vermeldt of zichaan gehouden. En ik kan het ook nergens op het net terug vinden. Zelfs de STOP code voor die premium dienst niet. Heb al die lijsten met stop codes's en zo al doorgezocht maar negens die van mij.
Hoe ik er van af kom heb ik nu wel gelezen bij de rest. Maar ik vroeg me af of ik geld terug kan krijgen omdat ze niet aan hun voorwaarden hebben gehouden volgens de gedragscode.
De gedragscode
De gedragscode is in nauwe samenwerking met stichting de Ombudsman ontwikkeld. De belangrijkste regels zijn:1. Er komt een éénduidige regeling voor het aan- en afmelden van abonnementen van SMS-diensten. Het aanmelden ging tot op heden altijd makkelijk, het afmelden was vaak een ramp. Dat moet met deze regeling voorbij zijn.2. De tarievenstructuur wordt overzichtelijk en de consument zal hierover altijd van tevoren worden geïnformeerd. Dit om verrassingen op de telefoonnota achteraf te voorkomen. 3. De SMS-berichten moeten altijd informatie over de afzender bevatten, zodat de consument weet wie de dienst levert.4. De SMS-dienst (abonnement) moet beschikken over een eigen website, waar de bepalingen en voorwaarden van de geleverde diensten te vinden zijn. 5. SMS-berichten moeten duidelijke informatie geven over de helpdesk, website en teletekstpagina (als ze die al hebben) waar meer informatie kan worden verkregen.6. Het ongevraagd toezenden van berichten, de zogenaamde SMS-spam, is voortaan uit den boze.