Over het volgende zou ik graag willen weten wat anderen hiermee hebben gedaan aangezien ik mij zéér misleidt voel door Vodafone.
Ik ben al zeker 2-3 jaar klant bij Vodafone zowel particulier als zakelijk en eigenlijk nooit problemen met hen. Als ik op vakantie ga zet ik de buitenland Blox aan voor mijn zakelijke mail in het buitenland en dit werkt altijd naar behoren en zonder extra kosten.
Afgelopen week ben ik op vakantie geweest naar Oostenrijk en net als altijd heb ik ook via mijn Vodafone App de buitenland Blox aangezet. Op vakantie heb ik internet normaal (zelfs minder gebruikt als anders slechts twee drie keer per dag de mail gekeken) gebruikt. Bij terugkomst kijk ik op de app van Vodafone en zie ik tot mijn verbazing dat ik voor € 515,00 buiten mijn bundel zou hebben geïnternet.
Uiteraard heb ik dit verhaal direct via mail bij de klantenservice neergelegd en zij geven de volgende reactie.
Ik kan mij goed voorstellen dat die extra kosten erg vervelend zijn! Ik leg je graag uit hoe dit kwam. Ik zie dat je op 18 januari de BloX Internet op Reis 10 MB wereld hebt aangezet. Deze BloX is voor het gebruik in de landen die niet onder de Voordeellanden vallen.
Ik zie dat je in Duitsland en Oostenrijk bent geweest. Voor die landen heb je de gewone Alles-in-1-Op Reis Dagbundel nodig. Deze heb je tot en met december 2012 ook gehad. Toen je hem op 18 augustus 2012 aansloot is de datalimiet ook uitgeschakeld. Dat betekent dat er dan geen blokkade volgt wanneer er voor 50,00 Euro aan internet is gebruikt in het buitenland. Je hebt op 14 december de dagbundel weer zelf uitgeschakeld (dit had niet gehoeven, deze kan gewoon blijven doorlopen). Bij het uitschakelen heb je de datalimiet niet meer opnieuw aangesloten.
Dit alles betekent dat je een verkeerde reis bundel hebt geactiveerd voor je verblijf in het buitenland in januari en daarbij was ook de datalimiet uitgeschakeld omdat deze niet is aangesloten na het uitschakelen van de Alles-in-1-Op Reis Dagbundel. Een sms alert wordt dan niet verzonden.
Mijn vraag is wie heeft dit ook meegemaakt en hoe is die er mee omgegaan. Na mijn mening heb ik dus kennelijk inderdaad de verkeerde bundel geselecteerd echter weten ze dat ik een op reis bundel heb proberen te activeren en ik dus laat zien dat ik bewust ben van het feit dat ik op reis ga en hiervoor een blok moet aanzetten. Ik vindt het dan pure misleiding als er dan ook niet eens bij € 50,00 een notificatie via SMS krijg wat volgens de wet binnen de EU verplicht is wat lees. Kortom ik vindt dat Vodafone zich er wel heel makkelijk van afmaakt en ik wil dit dan ook bij mijn rechtsbijstand neer gaan leggen.
Graag hoor ik hoe anderen hiermee zijn omgegaan.
Groet, Niels