BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen garantie bij Dixons

Bijdrage door gebruiker
08-04-2011
9 reacties
Pas op met Dixons. Ik heb er een paar maanden geleden een dure laptop gekocht. De levering verliep zeer vlot: de volgende dag werd de laptop al bezorgd. Maar na een paar maanden normaal gebruik sprong er spontaan een toets los. Ik ging ermee naar de Dixons-winkel in Amstelveen. 'Dit valt onder de garantie', zei de verkoopmedewerkers, en de laptop werd opgestuurd. Na ongeveer drie weken zou ik hem gerepareerd terugkrijgen, of een vervangend apparaat krijgen. Na 10 dagen kreeg ik een brief van de afdeling C&CP van Dixons, met de mededeling dat deze schade toch niet onder de garantie viel. Ik had nu de keuze uit drie opties: 1. € 97 euro betalen voor de reparatie (dit zijn dus de kosten voor het vervangen van één toets), 2. Niet akkoord gaan met deze reparatiekosten, maar dan werd er alsnog € 65,- aan ´onderzoekskosten´ in rekening gebracht. 3. Afstand doen van het apparaat (let wel, dit is een zo goed als nieuwe laptop met een nieuwwaarde van € 749.)
Ik voelde me werkelijk opgelicht door Dixons en heb voor advies contact opgenomen met de Consumentenbond. Zij vonden de gang van zaken schandalig en raadden mij aan om Dixons opnieuw te wijzen op de wettelijke garantieregeling, waar zij zich aan dienen te houden. Dixons trekt zich hier echter niets van aan. Het probleem is, dat ze niet zijn aangesloten bij een branchevereniging. Je kunt dus bij een dergelijk conflict alleen nog naar de rechter stappen. Daarom mijn advies: pas op met Dixons. Verkopen kunnen ze als de beste, maar als er iets kapot gaat, laten ze je voor de kosten opdraaien, ook al heb je recht op garantie.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.