Vorig jaar november heb ik bij Belcompany in Meppel een Vodafone abonnement afgesloten met daarbij een nieuwe HTC Sensation.
In deze tijd was de HTC Sensation het topmodel van HTC.
Een maand nadat ik de telefoon in gebruik had genomen viel de telefoon steeds vaker onverwachts uit zonder duidelijke reden.
Ik heb Belcompany meerdere malen hierover gecontacteerd maar deze gaven telkens aan dat het waarschijnlijk een software probleempje zou zijn en dat ik het beste kon wachten op een update.
Afgelopen maand was het zo erg dat de telefoon meerdere malen per dag uitviel.
Nu had ik op internet gelezen dat dit een redelijk bekend probleem van de Sensation is.
Ook staan er alternatieve oplossingen zoals het plaatsen van een speelkaart achter de batterij zodat deze beter blijft zitten en een oplossing om het internet alleen op de langzame instelling te zetten.
Ik ben echter van mening dat bij een duur product zoals deze telefoon dit gewoon niet mag gebeuren en dat dit anders onder garantie dient te worden.
Inmiddels was ik het echt helemaal zat en ben ik persoonlijk naar de Belcompany winkel in Meppel gegaan.
Heb daar het probleem voorgelegd, men gaf aan hier niet van op de hoogte te zijn en gaf twee mogelijkheden.
1. Via Belcompany ter reparatie opsturen, circa 30 dagen wachten.
2. Zelf contact met HTC opnemen voor reparatie, circa 10 dagen.
Ik heb contact met HTC opgenomen en deze haalde de telfoon keurig de volgende op.
Binnen een week had ik het toestel weer terug in huis met een gedane Boardswap (nieuw binnenwerk)
Toen ik de telefoon terug had deed ik de thuis gehouden SD kaart er weer terug in.
Mijn telefoon vroeg of ik de updates mbt de contacten en de berichten terug wou zetten.
Ik heb alle back-ups terug laten zetten.
Tot mijn zeer grote verbazing stonden er wel zeker 60 nieuwe contacten in die ik niet ken.
Gek genoeg allemaal uit mijn eigen woonplaats.
1 van de contacten stond als Thuis.
Aangezien het nummer niet van mij zelf was heb ik besloten dit nummer te bellen en te vragen hoe het kan dat ik zijn/haar contacten, berichten e.d. in mijn telefoon heb.
Ik heb contact gehad met een man welke aangaf inderdaad ook een HTC Sensation te hebben gehad welke niet goed was.
Er waren problemen met de speaker en de telefoon viel telkens uit.
De telefoon was ter reparatie naar The Phonehouse gebracht welke de speaker hebben gerepareerd.
Echter het probleem van het uitvallen bleef.
Daarop gaf de man aan heeft hij het toestel mogen wisselen voor een nieuwe.
Dit heeft zich allemaal afgespeeld kort voor dat ik deze telefoon als nieuw heb gekregen.
The Phonehouse gaf bij het afsluiten van het abonnement aan nog precies 1 Sensation te hebben. Voor de klantvriendelijkheid hadden ze het toestel reeds klaar gemaakt, wil zeggen SIM kaart en SD kaart er in. Dit zodat ik kon zien dat het toestel het deed.
Men wist dus donders goed dat men mij een gebruikt toestel als nieuw verkocht en dan ook een die het nog steeds niet goed deed!
Ik heb Vodafone gebeld aangezien ik het abonnement met daarbij behoren dit nieuwe toestel bij hun heb afgenomen en bij hun nog steeds elke maand er voor betaal.
Hun gaven tijdens het gesprek aan dat dit een zeer kwalijke zaak was maar dat hun er ook niet aan kunnen doen.
Dit omdat Vodafone alleen over het leveren van de SIm kaart en de belminuten gaat.
Erg vreemd want ik betaal toch echt aan hun voor mijn toestel!
Tevens heb ik Belcompany gebeld met hetzelfde verhaal.
Men gaf aan dat mij inderdaad een gebruikt toestel in plaats van een nieuw toestel is geleverd.
En bood daar enkel de excuses voor aan. Hier werd ik natuurlijk niet blij van en heb dit ook aangegeven.
Uiteindelijk geeft het hoofdkantoor aan mij een schadevergoeding te willen geven van €45. Wat in mijn ogen totaal niet relevant is.
Ik heb aangegeven gewoon een nieuw toestel te willen hebben en geen geld, zeker niet zo'n klein bedrag.
Hierop gaf de dame aan dat het een menselijke fout was en dat dit het gene is wat hun kunnen doen.
Anders had ik maar binnen 14 dagen terug moeten komen.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan want in mijn ogen slaat deze oplossing helemaal nergens op.
Ik betaal per maand al meer voor mijn abonnement!
In mijn ogen heb ik gewoon recht op een nieuw toestel.
Ik heb ook niet eerder er achter komen dat dit een gebruikt toestel is geweest omdat ik pas na reparatie een back-up terug hoefde te zetten. Er was ook geen andere manier om hier achter te komen.
Kan iemand mij vertellen waar ik in dit geval recht op heb?