Op 6 maart dit jaar heb ik een HTC one x black gekocht bij Staples Officecenter Eindhoven. Na enkele weken is bij een val het scherm gebarsten, maar het toestel functioneerde nog normaal. Tot bijna een half jaar later het toestel het niet meer deed, heb ik het ter reparatie aan geboden bij Officecenter.
Deze hebben in het reparatieformulier opgenomen zoals door mij aangegeven dat het scherm niet vervangen diende te worden, daar het toestel het nog gewoon deed. Na vier weken kreeg ik een reparatieverslag per email dat het toestel niet onder de garantie viel en reparatie economisch niet verantwoord was. Na telefonisch contact met Officecenter bleek dat ze het toestel alleen goed wilden repareren doelend op het kapotte scherm. ik heb daarop aangeboden om het scherm voor eigen rekening te nemen.
Dit aanbod van mij werd door hen afgewezen,doch uit coulance boden ze wel aan om de onderzoekskosten voor hun rekening te nemen.
Telkens verschuilt Officecenter zich achter het oordeel van het door hen ingeschakelde reparatie bedrijf.
Conclusie: Toestel van een half jaar oud a' € 455,28 (wat volgens hen geen economische waarde meer heeft) valt volgens Officecenter niet onder de garantie en kan zo de (recycle) container in.
Officecenter bedankt !!! maar niet heus.