BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

garantie op laptop

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
09-08-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Ik heb in december 2004 een laptop gekocht van het merk JEWEL. Na bijna 1 jaar na aankoop kwam het eerste probleem aan het licht. Het lcd scherm was niet goed. Verder kwam er een krakend geluid uit mijn speakers en de mousepad zat los.Dus opgestuurd (4 weken mijn laptopkwijt geweest).Nadat ik delaptop terug kreeg was de bodemplaat (klepjes) kapot. De schroefjes waren te hard aangedraaid waardoor ern stukjes plastic waren afgebroken. Verder was het probleem met de speakers niet opgelost, we moesten zelf maar nieuwe drivers installeren.Ook het touchpas was niet gemaakt. 1 maand laterwas het volgende probleem er al. De laptop viel spontaan uit en de speakers bleven een knetterend geluid maken De lampjes op de laptop bleven gewoon branden alsofhij nog aanstond.Dus weer opgestuurd.Na 1 maand laptop eindelijk weer terug. Bij terugkomst bleek het rooster voor de speakers op de hoeken flink verbogen te zijn en nog steeds was de knop van het touchpad niet gerepareerd. De bodemplaat was nog verder stuk en er ontbraken schroeven in de batterijklep. Wel gemeld maar nog mee doorgewerkt. Ik gebruik de laptop namelijk dagelijks. Helaas diende het volgende probleem zich al weer snel aan. De HD was kapot. Dus je raad het al; weer opgestuurd naar Jewel. De 1e 2 reparaties verliepen overigens via Computerland en de laatste reparatie moest rechtstreeks naar Jewel via TPG. Nadat mijn laptop 2 weken daar was kreeg ik een brief met hierin het volgende verhaal; De laptop zou valschade hebben opgelopen waardoor de bodemplaat kapot was en ook zou de HD daardoor kapot zijn gegaan en zo ook de touchpad. Ik heb direct contact gezocht per telefoon wat overigens niet meevalt. Je komt niet verder als de telefoniste. Ze laat wel iemand terugbellen (niet dus). Dus dan maar via de mail reageren. Ze wilden dan uit coulanse de HD vervangen, maar voor de rest moest ik zelf opdraaien. Ik was het daar niet mee eens en we wilde dus de directeur spreken. Ook dat was moeilijk. Een paar dagen later werd mijn laptop aangeboden door de TPG met een nieuwe HD, maar verder dus nog geen streep verder. Dus via de mail contact gehad met de directeur.(Vogelaar) Hij wilde foto's zien van de laptop. Dus we hadden goede hoop. Maar na 2 mails hoorden we niets meer van deze man (de vogel was gevlogen). Dus weer een nieuwe algemene mail verstuurd naar Jewel. Dezelfde middag nog reactie van de nieuwe directeur. Dus dat beloofde veel goeds. Ook hij wilde de foto's zien en de bonnen van de reparatie ed. Hij wil ons wel nieuwe klepjes sturen voor de bodemplaat, maar voor de touchpad en de rest van de bodemplaat moet ik zelf opdraaien (125 euro). Ik ben het hier niet mee eens, want ik heb niet gedaan met die laptop. In het 1e contact moesten we deklepjes laten vervangen bij Computerland ivm garantie enbij de 2e mail mogen we het ook zelf doen wantde garantie is tochvoorbij wegens valschade.Wel nu, ik hebhem niet laten vallen ! Dus wil ik gewoon mijn garantie behouden. Ik ben bang dat de laptop tijdens 1 van de vele transporten is gevallen of dat hij bij Jewel is gevallen, maar ik kan dit natuurlijk niet bewijzen. Net zo min als hun kunnen bewijzen dat ik hem heb laten vallen. Is het nu dan ook weer zo dat je als klant aan het kortste lijntje trekt. Ik wil hier graag hogerop mee. Ik weet namelijk zeker dat ik 100 % gelijk heb en de laptop dus NIET heb laten vallen.

ALvast bedankt voor jullie reacties

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.