Ik heb in december 2003, via een PC-prive project,een HP systeem gekocht inclusief monitor. Nadat andere collega's al kampten met het probleem van een defecte monitor, begaf ook mijn monitor het na bijna anderhalf jaar.
Het bleek te gaan om een defecte backlight, als gevolg van een productiefout. Na veel heen en weer gemaild te hebben met HP, heb ik een vervangende monitor toegestuurd gekregen.
Waar ik al bang voor was is gebeurd: bij deze monitor treedtnu, na 13 maanden,hetzelfde probleem op.
HP stelt nu dat de garantieperiode van 27 maanden voorbij is, en dat ik dus geen recht heb op gratis reparatie of een vervangend artikel.
Hebben zij gelijk? Van een dergelijke monitor mag toch worden verwacht dat ie langer meegaat? En het betreft een productiefout. De monitor die ik als vervanging heb gekregen voldoet aan de hiervoor gestelde criteria (zie www.hp.nl; zoeken op 'problemen monitor f1703 achterverlichting'). De gestelde 27 maanden gelden vanaf de productiedatum (december 2003), terwijl ik 'm pas sinds juli 2005 in gebruik heb, en zo'n backlight pas defect gaat nadatie een bepaalde tijd gebruikt wordt.