BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie digi camera

Bijdrage door gebruiker
01-07-2007
18 reacties

Mijn vraag betreft het volgende:

In het begin van het jaar heb ik een nieuwe digitale camera gekocht ( Canon) en opzich werk(te) dat ding naar mijn (volle) tevredenheid.

Maar door de een of andere oorzaak ( stoten? vallen?, beknelling in het tasje?) geeft de camera aan dat hij ut niet meer doet, het enige wat je hoort is een vervelend klikkend geluid.

Dus ik er mee terug naar de winkel waar ik um aangeschaft heb..

Krijg ik daar een heel verhaal te horen dat Canon in de camera s een chip hebben gestopt waarmee ze bij Canon kunnen zien door wat voor oorzaak de storing is ontstaan, staat niets over in het bijgeleverde boekje, en als het door vallen, stoten of beknelling is veroorzaakt dan valt dat NIET onder de garantie van Canon zeiden ze in de winkel.

Voorts moest ik alvast een voorschot van 100 euro betalen op de reparatie ( die ik wel terug krijg als blijkt dat het niet door mijn schuld is gekomen) en zouden de reparatie kosten op kunnen lopen tot ongeveer de helft van de aanschaf waarde!.

Mijn vragen:

1) Mag Canon, zonder in kennis stellen van de consument, dmv chips in een ( in dit geval) camera de oorzaak van een defect ahterhalen?.

2) Hoe zit het met het vragen van voorschotten op mogelijke reparaties?.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.